Старите локомотиви и вагони подлагат на изпитание сигурността на пътниците

Зачестяват проблемите с влаковете на БДЖ: Старите локомотиви и вагони подлагат на изпитание сигурността на пътниците

локомотив на гара
Снимка: БДЖ

През последните седмици случаите на технически проблеми с влаковете на БДЖ стават все по-чести. Наскоро, пожар избухна във влак, пътуващ по маршрута Варна-Пловдив, а дни преди това пътници се наложи да бутат закъсал локомотив в района на Пловдив. Защо зачестяват проблемите с железопътните композиции в България?

Според експерта по цифровизация и управление в железопътния транспорт, д-р Людмил Иванов, проблемът е в прекалено стария подвижен състав на БДЖ.

Локомотивите и вагоните, с които разполагаме, са на възраст между 30 и 50 години. Дори новите германски вагони, закупени от България, са произведени между 1980 и 2000 година, което означава, че те са вече над 40 години, обяснява Иванов.

Той добавя, че според бившия транспортен министър, тези вагони ще продължат да се използват поне още 15 години, което означава, че до 2040 година те ще достигнат възраст от 55-57 години.

“Това е абсурдно. Лично аз очаквам тези вагони да не издържат повече от 3 до 5 години,” коментира Иванов.