Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира тръжни процедури за строителство на 33 км от път I-1 между Мездра и Ботевград и за над 6 км от Софийския околовръстен път – от п. в. „Цариградско шосе“ до п. в. „Младост“
Стойността на двете поръчки е за 425 млн. лв. без ДДС. Проектите ще се изпълняват със средства от републиканския бюджет.
Строителството на пътя Видин – Ботевград ще започне от една от най-сложните отсечки Мездра – Ботевград, която е с дължина 33 км и е с индикативната стойност близо 302 млн. лв. без ДДС. Участъкът е разделен в два лота. Лот 1 е от км 174+800 до км 194+122, а лот 2 от км 161+367 до км 174+800.
Отсечката ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока с габарит 20 м. Трасето ще следва съществуващия път като се развива по нов терен в участъците, обхождайки селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения – над ж. п. линията Мездра – София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища „Мездра“, „Дърманци“, „Ребърково“, „Люти дол“, „Скравена“ и „Ботевград“. Предвидено е построяването на селскостопански надлези, прощадки за отдих и т. н. На обхода на с. Люти дол ще бъдат построени два тунела, с дължини съответно 490 м и 340 м.
Лот 1 е синдикативната стойност 123 млн. лв. без ДДС, а оферти се приемат до 17,30 ч. на 28 май 2018 г. Лот 2 е с индикативна стойност 178 800 000 лв. без ДДС, а оферти се подават до 17,30 ч. на 4 юни 2018 г.
Открита е и обществената поръчка за проектиране и строителство на Софийския околовръстен път II-18 в участъка от км 35+260 до км 41+340. Това е отсечката от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“. Общата й дължина е 6,08 км. Проектът ще се изпълнява изцяло със средства от републиканския бюджет. Индикативната му стойност е 123 млн. лв. без ДДС. Кандидатите могат да подават офертите си до 17,30 ч. на 11 юни 2018 г.
Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари. Пресичането на Софийския околовръстен път с по-големите пътни артерии в района ще се осъществява чрез 4 пътни възела – п. в. „Стар Лозенски път“, п. в. Патриарх Герман“, п. в. „Самоковско шосе“, п. в. „Младост“. Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над р. Искър и р. Кална. Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.
С реализацията на проекта ще се улесни движението на транзитния трафик и връзката между автомагистралите „Струма” и „Тракия”.
Източник: logistika.bg