Столичната община обмисля, през 2016 г. Колите слизат под Орлов мост

 

Предлагат кръстовището на две нива да се строи заедно с третия лъч на метрото

След Лъвов мост колите може да слязат и под Орлов мост в София. Столичната община обмисля възможността заедно с изграждането на третия лъч на метрото, чийто маршрут минава през Орлов мост, там да бъде построена и естакада на две нива. "Целта е със строителството на подземната железница да се реши най-после и един дългогодишен проблем с трафика и задръстванията на това възлово за столицата кръстовище", съобщи за "Преса" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.

Идеята е под моста да се направи второ ниво на движение. За целта пътните платна на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" ще слязат на нивото на Перловската река по подобие на новата естакада на Лъвов мост. На нивото на сегашния терен ще остане потокът от коли, който идва съответно откъм булевардите "Цар Освободител" и "Цариградско шосе". Не се предвижда обаче да бъде изградено кръгово движение, каквото има на Лъвов мост.

"Заедно с колегите от дирекция "Транспортна инфраструктура" предложихме на главния архитект да се помисли по този вариант, тъй като в момента там текат работни обсъждания за реализацията на проекта за третия метродиаметър", каза Любомир Христов.

Според утвърдения проект за метрото на Орлов мост ще има метростанция, която ще прави връзка със станцията "Софийски университет" от първия лъч. "Тя ще бъде построена на 7 метра под пътното платно на "Евлоги Георгиев" и няма да е обвързана с подземното преминаване по него", каза шефът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев. Ако се вземе градоустройствено решение, което да бъде одобрено от Столичния общински съвет и от гражданите и се пристъпи към реализирането на тази идея, естакадата и станцията ще се строят с две отделни конструкции. Плановете на общината са да започне строителството на централната част от третия лъч – от бул. "Владимир Вазов" до кв. "Красно село", през лятото на 2015 г. Станцията на Орлов мост ще се изгражда активно през 2016 г.

Главният архитект Петър Диков обясни за "Преса", че не е против идеята за естакадата, но смята, че не е сега времето да се реализира. Той се обоснова с факта, че покрай строителството й няма как да се организира така движението, че да не стават огромни задръствания. "В момента няма никакви алтернативни трасета там. Евентуално, като се направи пробивът на бул. "Тодор Каблешков", може да се мисли за реализирането на варианта с кръстовището на две нива", бе категоричен той. Окончателното решение ще бъде взето от столичния кмет Йорданка Фандъкова, а най-вероятно тежката дума за това ще си каже и премиерът Бойко Борисов.

Реконструкцията на булеварда край Перловската река и кръстовището при Орлов мост се обсъжда от столичните архитекти отдавна. Проекти за това има още от края на 60-те години на миналия век. По времето на кмета Стефан Софиянски имаше дори идея върху коритото на реката да се изгради скъпа транзитна магистрала.

Източник: в. Преса, 04.12.2014г.

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]