Стотици хиляди щетите за железницата, след удара на камион и пътнически влак

Загуби за стотици хиляди лева. Това ще е прекият резултат за Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) и „БДЖ – Пътнически превози“ от инцидента, при който в сряда следобeд камион удари пътнически влак на жп прелез между гарите Белово и Септември. Причината – водачът на камион „Скания 124“ Спас Германов от Пловдив просто решил да провери дали може да изпревари на жп прелеза идващия от София пътнически влак. Цената на тази глупост са огромни материални щети, стотици хиляди загубени часове и стрес на хиляди пътници и техните роднини, забавена доставка на товари. Каква ще е точната цена на загубите, които се допълват и с разходите за превоза на пасажерите с автобуси – специалистите продължават да изчисляват. 

Все още нямаме точен разчет за щетите, заяви Чавдар Трендафилов, зам. изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“. Очакваме до ден-два да получим оценките от застрахователната компания, с която имаме сключен договор, обясни той. Дотогава трябва да приключат работата си и експертите на „Сименс“, от които очакваме цените на резервните части, необходими за възстановяване на повредите по електромотрисния влак „Сименс Дезиро“, уточни Трендафилов. Колко точно ще ни струват трудът и материалите, които ще бъдат вложени в ремонта на мотрисата, ще стане ясно след дни, коментира Трендафилов. 

До няколко дни ще е ясно и какви ще са точните разходи за възстановяването на движението по жп линията Белово – Септември. Това коментира генералният директор на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев. Екипите на компанията работиха усилено цяла нощ по разчистването на жп трасето и възстановяването на повредените съоръжения.

Само 6 часа след инцидента бяха пуснати влаковете по Път 2 (лявата жп линия в посока София – Пловдив). След вдигането и изтеглянето на дерайлиралата мотриса екипите смениха деформираната лява релса на Път 1 и възстановиха движението на влаковете в 5,25 часа вчера. Повредени от катастрофата са били и три стълба, единият от които е на контактната мрежа, два светофара и дроселните трансформатори на автоматичната сигнализация на жп прелеза. При удара стълбът на контактната мрежа се е бил подпрял на мотрисата, а тяговата подстанция веднага автоматично е прекъснала захранването. В противен случай можеше да има десетки жертви от 27-те хиляди волта работно напрежение на контактната мрежа. 

Източник: www.standartnews.com