Строят околовръстното между „Люлин“ и „Бояна“ след 2015 г.

 

Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) планира да започне строителството и разширението на Софийския околовръстен път в частта му между квартал „Бояна“ и пътен възел „Люлин“ след 2015 г. Това обяви инж. Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на АПИ, по време на конференция, организирана от Камарата на строителите в България.

От АПИ са предложили проектът да бъде финансиран от следващата оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“. Финансиране ще се търси и за проекта за разширението на околовръстния път в участъка му между кв. "Младост“ и магистрала „Тракия“.

След 2015 г. Агенцията ще кандидатства за получаване на европейски средства за изграждането на високоскоростния път между Видин и Ботевград, както и за строежа на автомагистрала „Калотина“ до границата със Сърбия, добави Лазаров.

Основната цел на АПИ е в следващите шест години да завърши магистралния пръстен на страната, поясни Лазаров. Това означава завършване изцяло на строителството на магистрала „Хемус“ в участъка от Ябланица до Шумен.

В момента най-голямото предизвикателство за завършване се оказва автомагистрала "Струма“, обясни Лазаров. Той припомни, че строителството на Лот 2 – Дупница – Благоевград, и Лот 4 – Сандански – Кулата, трябва да завърши до октомври 2015 г. Това е крайният срок за проектите, за да може да се използва европейското финансиране.

В момента работата по лот 2 е завършена на 34%. Физическото изпълнение при Лот 4 е 56%. В момента продължават преговорите с изпълнителя на проекта – гръцката фирма „Актор“. Ако те завършат бързо и с положителен резултат, то изграждането на Лот 4 може да приключи в срок, обясни Лазаров.

В момента по всички проекти за оперативна програма „Транспорт“ има закъснение с поне една година. Ще се опитаме да наваксаме това закъснение в оставащата ни една година, обясни и регионалният министър Лиляна Павлова.

Транспортният министър Ивайло Московски помоли изпълнителите на проектите по „Струма“ и „Марица“ да работят максимално бързо, за да няма забавяне и загуба на евросредства.

Източник: http://www.dnes.bg/business, 01.12.2014г.

 

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]

Въздушен транспорт

Летете пеша, бе!

Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично таксите за догодина. Ryanair ще преразгледа полетите си от София като маршрути и честотa Темата накратко Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично […]