Локомотиви на германските железници бяха блокирани в депо Подуяне
От предоставените материали става ясно, че останалите стрелки, които се използват от другото съседно предприятие „ЖП Тракция” са в абсолютно същото състояние, но те не са били спрени за „спешен” ремонт. ЖП Тракция е предприятието, с което ръководството на БДЖ е сключило през 2015г. договор за поддръжка на ремонтираните в „БДЖ Кончар” локомотиви за над 1 млн. лв. Според медийни публикации дружеството е свързано с директора на железопътната агенция ИАЖА Веселин Василев и бизнесмена Васил Божков.
В халето на смесеното българо-хърватско дружество, поради спирането на достъпа по железен път, бяха блокирани два локомотива на Deutsche Bahn, които се ремонтират и поддържат в предприятието. Ситуацията силно напомня случилото се в казуса с оръжейния завод ЕМКО и отнетият, а по-късно върнат лиценз на предприятието. Целта в случая с „БДЖ Кончар”, според запознати от железопътния бранш, е да бъде ликвидирано насила иначе работещо успешно предприятие, а имуществото, включително изцяло оборудваното и ремонтирано хале на дружеството в комплекса на депо Подуяне – заграбено. От предоставената информация се вижда, че халето на „БДЖ Кончар” изглежда като истински оазис на фона на пустошта и гигантското разграбване на държавно имущество, което цари на територията на депо Подуене. Сигнал за тези и други действия на ръководството на БДЖ Пътнически превози, както и покана за посещение в завода бяха изпратени до премиера Бойко Борисов.
Писмото може да прочетете по долу!
Източник: http://www.mignews.info/umishleno-li-se-unishtozhava-balgaro-harvatsko-predpriyatie/
До: Г-н Бойко Борисов Министър-Председател на Република България
Копие: Г-н Пламен Пешаров Управител на „БДЖ-ПП“ ЕООД
Копие: Г-н Велик Занчев, Зам. министър на МТИТС и Председател на СД на „Холдинг БДЖ“ ЕАД, Г-н Владимир Владимиров Изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД
Копие: Г-жа Весна Боинович-Грубич, Член на Управата на „Кончар-КЕВ“ и Управител на „Конелл“ ООД
Копие : Н.Пр. Лйерка Алайбег Посланик на Р. Хърватин в България
Уважаеми господин Министър-Председател,
За пореден път Ви информираме, че с влезли в сила съдебни решения, в това число и на ВКС е потвърдено, че Договор 370 – 10 522 с възложител „Холдинг БДЖ“ЕАД и изпълнител „Кончар-КЕВ“ Загреб, за който от „Холдинг БДЖ–‘ЕАД – 7 години твърдяха пред съдебните инстанции, че е нищожен, е действащ и е в сила. В този договор се намират парите на „БДЖ-Кончар“ АД за наеми, ел. енергия и др. консумативи до последната стотинка, за които едно от дъщерните дружества на „Холдинг БДЖ“ЕАД предявява претенции. Това обстоятелство е много добре известно на „Холдинг БДЖ“ ЕАД и неговите поделения, но въпреки това те всячески възпрепятстват дейността на българо- хърватското дружество, прилагайки различни административни трикове.
Въпреки многобройните писма до Вас, разпоредбите на одобрения от Министъра на транспорта Одитен доклад и влезлите в сила съдебни решения, в т.ч. и на Върховния Касационен съд, на 05.09.2017 г. в присъствието голяма група униформени полицаи, повикани от „БДЖ-ПП“ЕООД вероятно за усилване на психологическия натиск върху работниците и служителите на „БДЖ-Кончар“ АД, служители от администрацията на ,,БДЖ-ПП“ЕООД направиха поредния опит да спрат ел. енергията и водата на българо- хърватското дружество. С тези действия се нарушава всяка гаранция, че работещите в „БДЖ-Кончар“ АД са защитени от българската съдебна система, тъй като техните права умишлено се нарушават и застрашават. Тези действия се извършват, въпреки че правото на труд на всеки гражданин е гарантирано от Конституцията на Р. България.
Във връзка с гореизложеното, приложено Ви предоставям отворено писмо от колектива на „БДЖ-Кончар“АД
С уважение, Изпълнителен директор „БДЖ-Кончар“ АД /Г.Павлов/
ОТВОРЕНО ПИСМО
До Г-н Велик Занчев, Зам. министър на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД
Уважаеми господин Занчев, обръщаме се към Вас като законен представител на Акционера „Холдинг БДЖ“ ЕАД в международното българо-хърватско Дружество „БДЖ- Кончар“АД, така и като ресорен заместник министър по транспорта и очакваме отговори на поставените от нас въпроси в настоящото писмо, в съответствие със създалата се в дружеството изключително сложна ситуация, описана по-долу в писмото.
Господин Занчев,
На 05.09.2017 г. в производствената база на „БДЖ-Кончар“АД беше изпратена комисия от „БДЖ-ПП“ЕООД, която да преустанови електричеството и водата на международния българо- хърватски джойн-венчър. Заповедта е издадена от Управителя на „БДЖ-ПГГЕООД, заради задължения на дъщерното дружество на „Холдинг-БДЖ „ЕАД (в който „Холдинг БДЖ“ ЕАД притежава 49 %) към „БДЖ-ПП“ ЕООД, чийто единствен собственик на капитала е „Холдинг БДЖ“ ЕАД., без да се взимат предвид задълженията на „Холдинг БДЖ“ ЕАД към „БДЖ-Кончар“АД и към хърватския акционер „Кончар-КЕВ“ Загреб
Господин Занчев,
Спирането на тока означава прекъсването на електронните контакти на „БДЖ-Кончар“АД с НАП, НОИ, АВ и другите държавни институции. Това води до невъзможност да се подават данъчни декларации, болнични листове, обявяване на общо събрание на акционерите, вписване на каквито и да е обстоятелства и дори изготвяне на елементарни документи. На практика спирането на тока е фактическа ликвидация на българо-хърватското дружество, чийто законен представител на съсобственика „Холдинг БДЖ“ЕАД сте Вие и то без да бъде спазено законовото изискване за подобна процедура.
Във връзка с така създалата се ситуация, от името на целия колектив „БДЖ Кончар“ АД, искаме най-накрая да получим отговори на следните въпроси :
- Защо „Холдинг БДЖ“ЕАД, който е Възложител по действащ международен договор, чиято валидност през юли месец тази година е потвърден и от Върховния касационен съд и по който договор „Холдинг БДЖ“ЕАД дължи на дъщерното си дружество „БДЖ-Кончар“АД 2 258 000 лв. главница и над 2 милиона лева само лихви за забава – се прави, че такъв договор не съществува, или продължава да твърди, че договорът е нищожен?
- Защо, след като БДЖ има база, за чието реновиране „БДЖ-Кончар“АД е похарчило около 1 200 000 лв., пари на хърватската фирма „Кончар-КЕВ“Загреб – другия акционер в „БДЖ- Кончар“АД и в тази база могат да бъдат правени всички видове подемни, капитални, заводски и деповски ремонти, включително и модернизация на електрическите локомотиви на БДЖ, в „БДЖ-Кончар“АД не се ремонтира нито един локомотив на БДЖ, въпреки че това е предприятие, собственост на „Холдинг БДЖ“ЕАД, специално създадено по настояване на БДЖ и със заповед на Министъра на транспорта за модернизация, ремонт и поддръжка на локомотивите на БДЖ, и което предприятие според определението на съда по приключилото през юли триинстанционно дело е съвместно предприятие за извършване на строго определена дейност?
- Защо, след като през 2015 г. беше изготвен Одитен доклад от Министерството на транспорта, разпореден от Министър-Председателя на Р.България, който след изготвянето си е одобрен от Министъра на транспорта, въпреки нашето многократно желание за разглеждането на препоръките и констатациите в този доклад, той продължава да не бъде дискутиран все едно не съществува изобщо?
- Защо, след като „БДЖ-Кончар“АД е дало резерви части за локомотиви, негова собственост в залог на 08.04.2016 г. на „БДЖ-ПП“ ЕООД за над 300 000 лв., тези части които са дадени в залог по споразумение за разсрочено плащане не са използвани по предназначение за удволетворяване на претенцията на „БДЖ-ПП“ЕООД към „БДЖ-Кончар“АД, при положение, че бяха дадени в реален залог в складовете на „БДЖ-ПП“ЕООД. Къде са тези части сега и защо ние нито веднъж не сме допуснати да направим инвентаризация?
- Защо се игнорира писмото ни до Министър-Председателя на България, с копие до Вас и до посланика на Хърватия и без да се изчаква решение или разпореждане за съдбата на международния джоинт-венчър от Министерски съвет, от структурите на „БДЖ-ПП“ЕООД идват да спират тока и водата на дружеството, с което реално да прекратят неговото практическо съществуване и то без съдебна заповед?
- С какво право акционерът съучредител „Холдинг БДЖ“ЕАД със своето действие или бездействие, чрез своето дружество „БДЖ-ПП“ЕООД, лишава работниците и служителите на „БДЖ-Кончар“АД от правото им на труд, а техните семейства от приходи?
- Защо се игнорира триинстанционното решение на българския съд, в процеса на което е изготвена съдебно-икономическа експертиза, която е приета в съда и не е оспорена от „Холдинг БДЖ“ЕАД като страна, за задължения на „Холдинг БДЖ“ЕАД към собственото му дружество „БДЖ-Кончар“АД в размер на 313 000 лв., която сума в процеса на съдебните дела е потвърдена и от Вас като председател на СД на „Холдинг БДЖ“ЕАД. Защо тази сума продължава да не бъде превеждана на дъщерното Ви дружество, при положение, че като законен представител на акционера, учредител и възложител „Холдинг БДЖ“ЕАД и катодоскорошен заместник председател на Надзорния съвет на „БДЖ-Кончар“АД вие сте добре запознат с финансовите проблеми на Дружеството?
- Защо постоянно собственото дъщерно дружество на „Холдинг БДЖ“ е представяно като престъпник, който не желае да плаща никакви сметки, при положение, че от страна на българо-хърватското дружество има многократни предложения както към „Холдинг- БДЖ“ЕАД, така и към „БДЖ-Пътнически превози“ за тристранно прихващане на задълженията. Както знаете „Холдинг БДЖ“ЕАД дължи на „БДЖ-Кончар“АД само над 2 млн. лихви по международен договор за модернизация на локомотиви.
- В случай, че локомотивите предмет на международния договор, по който „БДЖ- Кончар“АД е съизпълнител и по силата на който обитава производствените площи, предоставени му от БДЖ, вече не са нужни на „Холдинг БДЖ“, защо не предприемете законови мерки за прекратяване на въпросния договор, а вместо това „Холдинг БДЖ“ЕАД продължава да трупа по него лихви за забава?
- Защо акционерът „Холдинг БДЖ“ЕАД, чийто законен представител сте, нито веднъж не реагира, след като Ви бе предоставена цялата кореспонденция, породена от абсолютно необоснования и безпринципен отказ на ИАЖА за издаване на сертификат на „БДЖ- Кончар“АД за Лице отговорно за поддръжка, при представена цялата изискуема за целта документация?
- При реално осъществяване на практическото прекратяване дейността на дружеството, кой ще поеме отговорност за охраняване на имуществото, което се намира в неговата производствена база и е собственост не само на „БДЖ-Кончар“АД, но и на неговите клиенти, в т.ч. и на самото „БДЖ-ПП“ЕООД, чиято стойност възлиза на милиона лева.
- Докога ще се допуска използването на подобни приоми към собственото Ви дъщерно дружество като водене на безкрайни съдебни дела и психологическа атака над работниците и служителите на дружеството, чрез комисии изпратени да спират тока и водата, при положение, че самият акционер „Холдинг БДЖ“ЕАД, чийто законен представител сте, има задължения към дъщерното си дружество „БДЖ-Кончар“АД за над 4 милиона лева?
- Защо вместо да се търси диалог за решаването на натрупаните проблеми и те да бъдат разглеждани по реда на тяхното възникване, каквито са и препоръките в Одитния доклад, разпореден от Министър-председателя на България, г-н Бойко Борисов, се прилагат подобни неправомерни действия спрямо дружеството?
- Защо „Холдинг БДЖ“ ЕАД не счита за нужно за информира хърватския акционер в дружеството – „Кончар-КЕВ“ за намерението на „БДЖ-ПП“ ЕООД за фактическото прекратяване на Дружеството и да получи неговото становище по въпроса?
- Трябва ли да се стигне до реални, физически сблъсъци между служителите на „БДЖ- Кончар“ АД и служителите на „БДЖ-ПП“ ЕООД за да бъдат пристъпено към решаване и разглеждане на поставените в настоящото писмо въпроси?
С уважение, в очакване на Вашите отговори на поставените въпроси :
Колективът на „БДЖ-Кончар“АД