Управляващите в София отказаха да „осветлят“ Центъра за градска мобилност

Столичният общински съвет отхвърли предложението на общинския съветник от БСП Борис Цветков за закриване на ЦГМ ЕАД и за създаване на общинско предприятие за стопанисване и управление на зоните за платено паркиране в София. Това стана ясно вчера на заседание Комисията по транспорт и туризъм в Столичната община.
В декларация на Дискусионния клуб за социална местна политика се посочват и мотивите за  закриването ЦГМ. Според ДКСМП това е паразитна структура в градския транспорт, която неефективно харчи прекалено много обществени средства. Като доказателство за тезата си общинските съветници дадоха за пример различните преобразувания на управлението на дружеството и лошите резултати в градската мобилност като цяло, въпреки добрите резултати на отделните транспортни предприятия. "ЦГМ ЕАД не се справи с интеграцията и планирането на транспортната система, която да стимулира предимствата на всеки един вид транспорт – от велосипеди до градска железница", категорични са левите съветници. Според тях вливането на "Паркинги и гаражи" ЕАД в ЦГМ ЕАД само влоши резултатите от тази дейност, без да доведе до сериозни инвестиции в паркинги и паркоместа. Социалистите са категорични, че наличието на подобна структура дублира дейността на други общински структури и чиновници, които се занимават с транспорта, в т.ч. и на зам.-кмета. По думите им фактът, че ЦГМ определя политиката за цената на билета, а Общинският съвет и кметът я изпълняват, сам по себе си е скандален.
Мнозинството в Столичната община не можа да даде отговор за какво ще се използват събираните 15 млн. лв. в повече от драстично увеличените с 60% цени на билети. Не дадоха и обяснение защо десет години въвеждат неуспешно и все още няма интелигентна система за управление на трафика и справедлива тарифна политика, отчитаща пътуванията. "Остава основателното съмнение, че част от тези допълнителни приходи продължават да отиват за провалилото се ръководство в това число и за петчленния Съвет на директорите, който на теория е освободен", пишат от ДКСМП.

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]