В БДЖ продължават да назначават футболисти | БСП иска оставката на ръководството на холдинга, обяви Георги Свиленски

БДЖ продължава да назначава футболисти, на които плаща с икономиите от спрените влакове. Това обяви на брифинг вчера депутатът от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ и член на транспортната комисия в НС Георги Свиленски. Той съобщи, че футболистите получават заплати от по 1500 лв., докато един машинист се труди за 600 лв. "Шефът на БДЖ Владимир Владимиров, вместо да работи за укрепване на дружеството, се е обявил за център-нападател и капитан на новия футболен отбор. Ако не беше тъжно, щеше да е смешно", коментира Свиленски.
Припомняме, че още през октомври стана ясно, че в холдинга са назначени 18 професионални футболисти. Те били слагани на различни постове в дружествата за пътнически и товарни превози, някои даже на места на специалисти с повече от 30-годишен опит. На заплата в БДЖ били и техният треньор, който получил щат в служба "Пиар и връзки с обществеността", и медицинска сестра. Владимиров бил буквално "болен" на тема футбол и отдавна бил мераклия да си направи отбор, който да играе в някоя от професионалните групи, разказват запознати. Той дори поискал от транспортното министерство 40-50 хил. лв. за развитието на футбола, но те му били отказани. Тогава Владимиров започнал да назначава футболисти в БДЖ, на които плащал с държавни пари. Според железничари от БДЖ се уволнявали техни колеги и на тяхно място се назначавали футболисти.
Настояваме за оставка на цялото ръководство на БДЖ и обявяване на конкурс за избор на ново професионално мениджърско ръководство, без футболни амбиции, категоричен е Свиленски. Той призова премиера да отговори защо крие, че докато реже лентички на къси магистрални отсечки, транспортният и финансовият министри ликвидират жп транспорта, като лишават от него голяма част от българите. Свиленски припомни, че само за 5 дни са били спрени 70 влака заради недостиг на изправни локомотиви, с уговорката, че това е временно. Това са композиции от категорията "местни регионални" и изпълняват социални функции, каза той. Депутатът обясни, че влаковете са обект на 15-годишен договор между държавата и БДЖ, за който се плащат субсидии. Подобна уговорка за временно спиране сме слушали през първия мандат на Борисов, когато бяха спрени 140 влака и досега не са пуснати, припомни той.
До началото на 2009 г. БДЖ превозваше 32 млн. пътници годишно. Година след началото на втория мандат има срив с 30%, т.е. БДЖ вози с 10 млн. по-малко пътници, посочи Свиленски. Според него с ликвидирането на нови 70 влака се очаква спад с още между 15% и 20% пътници. Кога е откровен Борисов? Когато казва, че ГЕРБ са дошли да градят, а всъщност разграждат БДЖ, и то във време на международно напрежение, попита депутатът.
Според Свиленски не се дава никаква перспектива на хората, работещи в сектора и ползващи жп транспорта. Кога Борисов ще разбере, че с този си лентичков ПР унищожава цели сектори в държавата.
Георги Георгиев:
При управлението на Орешарски имаше 489 влака, дълговете намаляха с 145 млн. лв.
"По време на мандата на Орешарски "БДЖ – Пътнически превози" разполагаше със 700 пътнически вагона, от които 250 бяха в движение, а в края на мандата му те вече бяха 489". Това заяви бившият управител на дружеството Георги Георгиев. "Задълженията на дружеството към чужди фирми и кредитори намаляха със 145 млн. лв. Нямаше нито един спрян влак. Напротив. Те бяха възстановявани. Бяха пуснати и международни влакове, като този през "Дунав мост-2" за Румъния", обясни Георгиев. Той подчерта, че в края на мандата на правителството на БСП са били напълнени и всички складове на БДЖ с резервни части, ремонтирана е била и климатичната техника на влаковете "Сименс". По думите му от 50 такива влака 17 не се движат.
До спирането на влакове се стигна поради липса на далновидност, на държавническо мислене и най-вече на отговорност, заяви бивш ръководител на одита на холдинг "БДЖ" Иво Ленков. Той обясни, че всички заложени планове за ремонт са със занижен ръст и дори не се изпълняват от сегашното ръководство. "Те не изпълняват дори собствения си бизнес план. Според новия график на влаковете трябва да има 122 локомотива, но днес те са с 12 по-малко, което също ще доведе до срив в системата", обясни Ленков. Той уточни, че няма да бъдат обслужени влакове или ще бъдат обслужени, но с големи компромиси, и ще бъде нарушена сигурността.
http://www.duma.bg/node/129062
Източник: www.duma.bg