В БДЖ работят хиляди излишни, 1,4 млрд. лева трябват само за една жп линия

 

1200 души – толкова са излишните служители в БДЖ според оценка на Министерството на транспорта. 600 от тях работят в "Товарни превози" БДЖ, а другите 600 – в "Пътнически превози".

Транспортният министър Ивайло Московски подчерта, че въпреки предвидената мярка за оптимизация на дейностите, това не означава започване на масови съкращения. Намаляването на числеността на персонала ще се осъществи чрез пенсиониране на служителите, както и чрез естественото текучество.

План за оптимизация на железниците за периода 2015 – 2020 г. включва 5 мерки. Освен оптимизирането на процесите и дейностите, през следващите години транспортното министерство е предвидило минимални инвестиции от 210 млн. лв. За сметка на това държавата ще похарчи 430 млн. лв. за обновяване на парка. С тези пари се очаква да бъдат закупени 15 нови електровлака.

Стратегическо място сред мерките за подобрение заема и развитието на информационните системи. За разлика от Унгария, където железницата разполага с 14 информационни платформи, БДЖ разполага едва с 4 такива.

Един от основните проблеми на железницата са и натрупаните задължения през годините. При добро изпълнение на подготвения план, държавата ще трябва да я субсидира с близо 134 млн. лв., а при песимистичен – с двойно повече или близо 300 млн. лв. През следващите години ведомството е предвидило и изчистване на задълженията между „БДЖ” – ЕАД и НК „Железопътна инфраструктура”. Към настоящия момент те възлизат на 75 млн. лв.

За оптимизиране на структурата ще бъдат използван капацитетът от ненужни сгради, вагони и локомотиви. Стойността на активите се изчислява на 69 млн. лв.

Железопътната инфраструктура

Сред основните приоритети в развитието на железопътната инфраструктурата е реализацията на проекти с първостепенно значение за ЕС по направлението Сръбска граница – София – Пловдив – Свиленград – турска граница и Пловдив – Бургас. Това заяви инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на ДП НКЖИ по време на представянето на проекта на Стратегията и Плана за оздравяване и развитие на БДЖ за периода 2015-2022 г.

Второто важно направление е реализация на проекти с национално значение по направленията София – Варна (участък Мездра – Каспичан), Русе – Варна и Карнобат – Синдел. За цялостна рехабилитация на линията София-Варна са необходими 1.4 млрд. лв. Към настоящия момент пътуването от София до Варна с бърз влак е 6 часа и 50 минути, а прогнозираното време след изпълнение на проекта и възстановяване на проектните параметри ще е 5 часа и 50 минути, допълни инж. Ламбрев.

Вариант за оптимизация на железопътната мрежа на база натовареност на жп инфраструктурата е възможен и чрез отдаване на концесия или предоставяне на местни власти; консервация  или в краен случай демонтиране на жп линии.

 Източник: http://m.actualno.com, 07.04.2015г.

 

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]