“Вагонен завод – Интерком” АД в Дряново спира работа, обявиха от ръководството.
През 2021г. компанията подписва договор за поръчка на 15 вагона на обща стойност 26,6 млн. лв. без ДДС – по 910 000 евро или 1 779 000 лв. на вагон, по така наречения проект „Сокол“.
Към момента, около 150 души от завода в Дряново са принудени да търсят нова работа, като се очаква броят на съкратените работници да достигне около 200. Ръководството на завода обвини Български държавни железници (БДЖ) в неизпълнение на договорни задължения, което е допринесло за финансовите затруднения.
Въпреки трудностите, ръководството на завода се е опитало да запази оперативността и конкурентоспособността на предприятието, като дори е представило прототип на модернизиран вагон от проект „Сокол“. Работата по този проект е била спряна за известно време поради пандемията и други външни забавяния.
Интермодален терминал Русе може да се възроди?
„Вагонен завод – Интерком“ АД в Дряново има над 100-годишна история и е важен актив за местната икономика и е един от малкото заводи в България оборудвани за производство на нови вагони. Ако не бъде разрешен проблема между БДЖ и Вагонен завод Дряново, се поставя под риск програмата за обновяване на пътнически вагонен парк и подобравяне качеството на железопътната услуга. Цел обявена и подкрепена от всички досегашни ръководства на БДЖ.
Transportal.bg пита: Какви мерки ще предприеме Министерството на транспорта по казуса и вижда ли в лицето на българската жп индустрия партньор за модернизацията на жп превозите в страната?