Интермодален терминал Русе може да се възроди?

Транспортният министър Георги Гвоздейков преговаря проектът да бъде финансиран по линия на ОП „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г.

министър Гвоздейков на среща, говори за интермодален терминал русе и обеля
Снимка: МТ

От къде ще се финансира интермодален терминал Русе след като отпадна от Плана за възстановяване и устойчивост?

Министерство на транспорта ще се опита да осигури финансирането му чрез европейската програма „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г.

При планирането на инвестициите по европрограмата ще се търси баланс между Северна и Южна България, става ясно от проведена среща между транспортния министър Георги Гвоздейков и Агнес Монфре, ръководител на отдел „България, Унгария и Словения“ в ГД „Регионална и градска политика“ на Европейската комисия.

Освен интермодалния терминал в Русе, като потенциален проект е представена и интермодалната гара в софийския квартал „Обеля“. Тя трябва да осигури връзка на метрото с жп мрежата.

Гвоздейков подчерта, че след отпадането на интермодалния терминал от Националния план за възстановяване и устойчивост, държавата търси възможности за неговото финансиране.

Терминалът напълно кореспондира с политиката за насърчаване на инвестициите в Северна България, както и за стимулиране на комбинираните превози“, акцентира министърът, цитиран от пресцентъра на ведомството.


Припомняме, че интермодалът в Русе бе вкаран в ПВУ от бившия транспортен министър Николай Събев в последния момент. Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) стартира поръчка за изграждането на обекта, но впоследствие тя бе спряна. Получените оферти бяха много високи и държавната компания нямаше достатъчен финансов ресурс за реализацията му.

интермодален терминал Русе

Ръководителят на Управляващия орган на ПТС 2021 – 2027 г. Мартин Георгиев обясни, че интермодалната гара „Обеля“ ще се използва ежедневно от 12 000 души, които пътуват в тази част на столицата. По думите му този проект ще донесе добавена стойност за железопътния транспорт по западните направления към Драгоман, Кюстендил и Божурище.

Рокада в управлението на “АПИ”. Кой е новият член на УС?

Припомняме, че през октомври „Метрополитен“ даде старт на строежа на новата метростанция в кв. „Обеля“. Именно тя ще е част от интермодалния хъб, за който говори Георгиев, като ще има директна връзка с жп гарата и с бъдеща автогара, която също е заложена да бъде построена там.

Изминалите 2 програмни периода ясно показват, че има нужда от значително ускоряване на изпълнението на железопътните проекти, където се генерират най-големи закъснения“, заяви министър Гвоздейков.

От Европейската комисия подчертаха, че е необходим много по-засилен мониторинг на тези проекти както на национално, така и на европейско ниво, за да се избегнат рисковете от неусвояване на средства в края на периода, предават от economic.

Автомобилен транспорт

Директорът на Волво: Сделката за въглеродните емисии в транспорта е ключова за реорганизацията на автомобилното производство

април 9, 2024

“Изпълнението на схемата за ценообразуване на въглеродните емисии на ЕС за пътния транспорт е от съществено значение за разработването…