Wizz air благодарила на летище Пловдив за оперативната реакция
Не знаели, че аеропортът е затворен през нощта Wizz air е изпратила писмо до шефа на летището в Пловдив Владимир Щърбанов с благодарност за оперативната реакция при извънредното кацане на двата им самолета в събота през нощта на затворения аеропорт. Това съобщи вчера директорът на аеропорта за “24 часа”. В събота 2 самолета на авиокомпанията, идващи от Дубай и от Валенсия, не успяха заради силния вятър да се приземят в София и кацнаха на неработещото пловдивско летище. Над 300 пътници чакаха с часове да бъдат изведени от машините, тъй като на аеропорта е имало само охрана. Писмото на Wizz air е подписано от регионален мениджър на компанията, който съобщава, че техният оперативен център не е имал информация, че летището е затворено след 22 ч и моли за информация. Щърбанов каза, че работното време на аеропорта – от 6 до 22 ч, е публикувано в Справочника за авионавигационна информация. “Това е библията, когато някой си прави полетния план. От юли летището затваря в тъмната част”, допълни той. Вчера от ДП “Ръководство въздушно движение” заявиха, че в събота на летище София е духал силен южен вятър със скорост от 74 км/ч и пулсации до 118 км/ч. РВД са предоставили цялата информация на екипажите. Изборът за кацане на резервно летище е изцяло решение на екипажа. “РВД се придържа към ясно определени процедури за осигуряване на безопасни условия за провеждане на всеки полет и няма отношение към перонното обслужване. Организацията на тези процеси е в правомощията на летищната администрация, реагират от предприятието. Звеното, което разследва авиопроизшествия към Министерството на транспорта , вече е започнало работа по случая. Има авиосъбитие, защото два самолета решават да кацнат на летище, което всъщност липсва. Това че пистата е била осветена, не означава, че изискванията за авиационна безопасност са изпълнени – трябват аварийни екипи, линейки, пожарни, казаха източници от министерството. Летище Пловдив има над 60-70 договора с авиокомпании и е длъжно, макар да не работи нощем, да подсигури служители за аварийни ситуации, заявява обаче бившият шеф на аерогарата Дойчин Ангелов. Според него екипът е трябвало в рамките на 20 мин да се придвижи до летището, а не след 2 часа. Кметът на Пловдив инж. Иван Тотев планира среща с шефа на аеропорта. Темата ще е как да реагира летището в ситуации, аналогични с тази с двата полета на Wizz air. “Летище Пловдив трябва да съществува, но начинът му на работа в момента не е от най-добрите,” коментира Тотев. Той е категоричен, че трябва да се намери концесионер на аерогарата.
Започна строителството на северния обходен път на Бургас, съобщи агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Трасето с дължина от 4.7 км и ще струва 57 млн. лв. с ДДС. Това означава, че […]
Христина Янкова ще е бъдещият председател на Съвета на директорите на „Летище София“ ЕАД. Това е окончателното решение на Комисията за номиниране, която я класира на първо място в проведения […]
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.