Wizz air благодарила на летище Пловдив за оперативната реакция

Не знаели, че аеропортът е затворен през нощта Wizz air е изпратила писмо до шефа на летището в Пловдив Владимир Щърбанов с благодарност за оперативната реакция при извънредното кацане на двата им самолета в събота през нощта на затворения аеропорт. Това съобщи вчера директорът на аеропорта за “24 часа”. В събота 2 самолета на авиокомпанията, идващи от Дубай и от Валенсия, не успяха заради силния вятър да се приземят в София и кацнаха на неработещото пловдивско летище. Над 300 пътници чакаха с часове да бъдат изведени от машините, тъй като на аеропорта е имало само охрана. Писмото на Wizz air е подписано от регионален мениджър на компанията, който съобщава, че техният оперативен център не е имал информация, че летището е затворено след 22 ч и моли за информация. Щърбанов каза, че работното време на аеропорта – от 6 до 22 ч, е публикувано в Справочника за авионавигационна информация. “Това е библията, когато някой си прави полетния план. От юли летището затваря в тъмната част”, допълни той. Вчера от ДП “Ръководство въздушно движение” заявиха, че в събота на летище София е духал силен южен вятър със скорост от 74 км/ч и пулсации до 118 км/ч. РВД са предоставили цялата информация на екипажите. Изборът за кацане на резервно летище е изцяло решение на екипажа. “РВД се придържа към ясно определени процедури за осигуряване на безопасни условия за провеждане на всеки полет и няма отношение към перонното обслужване. Организацията на тези процеси е в правомощията на летищната администрация, реагират от предприятието. Звеното, което разследва авиопроизшествия към Министерството на транспорта , вече е започнало работа по случая. Има авиосъбитие, защото два самолета решават да кацнат на летище, което всъщност липсва. Това че пистата е била осветена, не означава, че изискванията за авиационна безопасност са изпълнени – трябват аварийни екипи, линейки, пожарни, казаха източници от министерството. Летище Пловдив има над 60-70 договора с авиокомпании и е длъжно, макар да не работи нощем, да подсигури служители за аварийни ситуации, заявява обаче бившият шеф на аерогарата Дойчин Ангелов. Според него екипът е трябвало в рамките на 20 мин да се придвижи до летището, а не след 2 часа. Кметът на Пловдив инж. Иван Тотев планира среща с шефа на аеропорта. Темата ще е как да реагира летището в ситуации, аналогични с тази с двата полета на Wizz air. “Летище Пловдив трябва да съществува, но начинът му на работа в момента не е от най-добрите,” коментира Тотев. Той е категоричен, че трябва да се намери концесионер на аерогарата.
Източник: www.bgdnes.bg