Заради рекета и опашките по българските граници товародателите вече търсят начини да заобиколят България съобщи в студиото на „Здравей, България“ зам.-председателят на Европейски транспортен клъстер Йоана Лалова. Според нея причина за над 20 часовите опашки на Дунав мост в Русе се дължат не толкова на капацитета на моста, колкото на слабата организация и липсата на адекватни действия от държавата както от българска, така и от румънска страна.
По думите ѝ няма добри двустранни отношения между властите от двете страни. Тя разказа за множество случаи, в които камион минава кантар на българската граница, а след 200 метра този на румънска територия показва разминаване и че превозното средство е претоварено.
Лалова е категорична, че проблемът може да бъде решен от съвместни решения на МВнР, Транспортното министерство и това на финансите, тъй като Агенция „Митници” е под негова юрисдикция.
Междувременно недоволство се надигна сред шофьорите заради принудително влизане в буферен паркинг на “Дунав мост 2”. Водачи твърдят, че им искат “такса спокойствие”.
„Изключително неудобство изпитах, когато на последната международна среща на бранша основната тема на разговор бяха проблемите в България и начините, по които преминаването през страната ни може и трябва да бъде избегнато“, обясни в студиото Лалова.