Заради рекета и опашките по българските граници товародателите вече търсят начин да заобиколят България

Заради рекета и опашките по българските граници товародателите вече търсят начини да заобиколят България съобщи в студиото на „Здравей, България“ зам.-председателят на Европейски транспортен клъстер Йоана Лалова. Според нея причина за над 20 часовите опашки на Дунав мост в Русе се дължат не толкова на капацитета на моста, колкото на слабата организация и липсата на адекватни действия от държавата както от българска, така и от румънска страна.

По думите ѝ няма добри двустранни отношения между властите от двете страни. Тя разказа за множество случаи, в които камион минава кантар на българската граница, а след 200 метра този на румънска територия показва разминаване и че превозното средство е претоварено.

Лалова е категорична, че проблемът може да бъде решен от съвместни решения на МВнР, Транспортното министерство и това на финансите, тъй като Агенция „Митници” е под негова юрисдикция.

Междувременно недоволство се надигна сред шофьорите заради принудително влизане в буферен паркинг на “Дунав мост 2”. Водачи твърдят, че им искат “такса спокойствие”.

„Изключително неудобство изпитах, когато на последната международна среща на бранша основната тема на разговор бяха проблемите в България и начините, по които преминаването през страната ни може и трябва да бъде избегнато“, обясни в студиото Лалова.

Uncategorized

13 провалени и само 5 успешни процедури за пътнически подвижен състав са проведени от БДЖ в последните 6 години

септември 18, 2024

Михаил Рангелов Националният железопътен превозвач на България, БДЖ, през последните шест години е изправен пред сериозни предизвикателс…

борислав Гуцанов от трибуната на народното събрание
Избрани

БСП: България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик

септември 18, 2024

Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в…