В двете поделения на БДЖ, пътническите и товарните дневно не достигат по около 30 локомотива, това е причината да бъдат отменяни редовни композиции, твърдят служители на родните железници, които искат да останат анонимни след последните разпореждания от ръководствата на дружествата да не дават никакви изявления за медиите.
Около 60 електровоза , използвани за товарни превози са в трагично състояние, те отдавна са из депата в „насипно състояние“, поради липса на специалисти след поредните съкращения на персонал и невъзможността да бъдат доставени резервни части никой не знае дали и кога те ще бъдат отремонтирани.
Най-тежка е ситуацията с чешките електровози, макар те да са по-нови в сравнение с произведените в Румъния, които вече са почит жн половин век. Дневно трябват поне 120 машини, а няма годни за движение и буквално се чака по гарите да пристигне някой влакосъстав, за да бъде взет локомотива му“, обясняват хора с дългогодишен стаж. Не ремонти по линиите, а липсата на локомотиви била в основаната на последните промени в разписанията, обясняват те и припомнят, че от понеделник се спира движението влакове № 30240 Стара Загора – Карлово, № 30241 Карлово – Стара Загора и № 30135 Карлово – Сливен.От 27 ноември до 1 декември няма да пътува и влак № 30130 от Сливен за Карлово. Закупилите билети пътници ще бъдат извозвани с автобуси.
Капиталните ремонти на локомотивите върви по системата „на час по лъжичка“, за последните почти три години са отремонтирани едва 8 машини в заводите на румънската компания „Релок“ в град Крайова. Цялостното отремонтиране струва по над 600 000 лв, като последната обществена поръчка е била за две дизелови машини и е на стойност над 900 000 лв.
14 месеца е гаранцията, която дават румънците, които взели за ремонт един чешки електровоз, за да тестват хората и машините си дали могат да се справят, обясняват случващото се специалистите.
в. Монитор