Заради жегите: Влаковете в цялата страна се движат по-бавно

В участъци с критично високи температури на релсите скоростта се ограничава между 40 и 60 км/ч. Целта е да се намали рискът от сериозни деформации на железния път. В София в най-горещите часове част от старите трамвайни трасета се обливат с вода няколко пъти дневно. В горещите летни дни железничарите следят с повишено внимание температурата на около 5000 километра релси в цяла България.

“Релсите са изработени от стомана. Стоманата е материал, който при повишаване на температурите се разширява. Стига се до деформация на релсите”, каза пред БНТ Емил Симеонов – главен ревизор по безопасност на транспорта в НКЖИ.

Източник:© Actualno.com

блокада на полскит ефермери и шофьори
Автомобилен транспорт

Европейската комисия се обръща срещу Полша заради блокадата на украинската граница и заплашва със съдебни мерки

декември 4, 2023

Европейската комисия критикува остро блокадата на украинската граница от полски камиони и фермери и предупреди за възможни съдебни дейст…