Разследването на Брюксел беше спряно поради оттеглянето на китайския железопътен гигант CRRC от търга в България за доставка на електрически влака. Оттеглянето на компанията дойде след стартиране на разследване от Европейската комисия срещу нея за предполагаеми субсидии, които могат да нарушават европейските регулации. Това разследване, обявено от Европейската комисия на 16 февруари, бе насочено към проверка дали CRRC Qingdao Sifang Locomotive е получила неоправдано изгодни условия за участие в търга в България чрез субсидии, което би могло да наруши принципите на честната конкуренция на единния европейски пазар.
След като китайската компания се оттегли, Европейската комисия реши да прекрати своето задълбочено разследване. Оттеглянето и прекратяването на разследването не би трябвало директно да засегне финансирането на България по плана за възстановяване, тъй като търгът за закупуване на електрически влакове и поддръжката им за 15 години може да бъде повторно обявен или преразгледан с цел намиране на други потенциални доставчици, които отговарят на европейските регулации и стандарти за конкуренция.
Ще успее ли България да усвои парите по Плана за възстановяване, с които трябваше да модернизират целия жп подвижен състав с модерни вагони и мотриси?