Заразилият се е работник в пристанището и е работил в контейнерния терминал Ningbo Meidong. Той е ваксиниран и няма признаци на болестта, но тестът му е положителен. В момента доста кораби, в т.ч. и контейнеровози, чакат да влязат в пристанището.
Ако пристанището остане затворено за дълго време, международната морска търговия може отново да бъде блокирана. През миналата година пристанището е обработило почти 30 млн. контейнери – толкова, колкото имат общо трите най-големи пристанища в Северно море – Ротердам, Антверпен и Хамбург.
Cosco и CMA CGM вече посочиха, че редица техни кораби ще пропуснат Нингбо тази седмица. От Hapag-Lloyd пък информират, че очакват забавяне на планираните плавания през това пристанище.
Данните, предоставени от MarineTraffic, показват безпрецедентен брой кораби, които чакат да се възобнови трафика в пристанище Нингбо.
Според Питър Санд, началник Корабоплавателни анализи в BIMCO, през следващия месец може да се очакват нови блокирания в китайските пристанища, свързани с Covid-19 в Китай. Това допълнително ще повиши растящите тарифи на контейнерните превози.
След затварянето на Нингбо, World Container Index на Drewry, се повиши с още 50 долара и вече е 4 пъти по-висок спрямо същия период на миналата година.
Повечето пристанища в Китай изискват тестване на всички членове на корабните екипажи, като през това време корабите стоят на котва, докато не бъдат потвърдени отрицателните резултати. Корабите, които пристигат от Индия, пък са принудени да стоят под карантина от 14 до 28 дни.
Източник: https://www.logistika.bg/menu/23/post/28068/Zatvoriha-pristanishtе-Ningbo