Железничарите скочиха на Московски заради гарите-убийци

 

Напрежението в ЖП сектора все повече назрява.

Жепейците не приеха с особена радост новината, че Ивайло Московски отново ще командва ресора. Още по-тежко обаче стана положението, когато върна в управата на БДЖ Владимир Владимиров.

Още с едно от първите си решения министърът успя да ядоса железничарите.

Както BNews писа, преди десетина дни Московски обяви, че започва проверка на т.нар. развързани гари, които били 9 на брой, и на които имало опасност от сблъсък от влакове. Причината – рехабилитация и модернизация на тези участъци. Само преди дни беше спряно движението между Нова Загора и Карнобат.

След изказванията на министъра по темата, според ЖП синдикатите, в медиите се появили новини за смъртоносни жп линии, гари-убийци и т.н.

Това насажда страх в населението и провокира отказ от жп транспорта и е в разрез със здравата логика, пишат синдикатите в декларация до министъра, с която BNews разполага.

Те отбелязват и че скоростта на движение във въпросния участък със спремите влакове е 25 км/ч, а спирачният път е под 50 метра. По думите им, при тази скорост и при възможност за спиране, да се правят внушения за гари-убийци говори само за едно – целенасочена атака срещу държавния жп превозвач.

По своята същност избегнатият удар е сравним с всеки случай на избегнато ПТП в автомобилния транспорт. Защо се стигна до тази истерия и преекспониране на опасността? Защо не се запитаме колко са не само избегнатите стълкновения в автомобилния транспорт, но и тези, при които се разминава само с някой счупен фар или олющена боя?

Каква е разликата, че се наложи личната ви намеса, и то по този начин?, недоумяват още жепейците.

Те са категорични, че т.нар. развързани гари съвсем не са най-опасните места в страната. Има междугария на основни жп линии, където от години с работи без обезопасителна техника и където при евентуална човешка грешка би могло да се стигне до челен сблъсък между два влака.

Очаквано синдикатите не пропускат да се оплачат и от ниското заплащане, което демотивирало персонала.

Би било редно, господин министър, да знаете и имате отговор на въпроса: защо ви се налага лично да слагате ред в системата, след като възнагражденията на висшия мениджмънт са по-големи от вашето? И второ: защо в този случай персоналът, свързан със сигурността на превозите, при цялата отговорност, постоянните изпити, медицински, психо прегледи и т.н., е трета категория труд и с неадекватно заплащане?, пишат още в декларацията.

Железничарите не приемат наложилата се от години „универсална рецепта“, с която се опитват да решат проблемите – за сметка на работниците, чрез съкращения, стагнация на заплатите, и добавят:

Не приемаме за нормално да не се предоставят батерии за сигналните тефтерчета, а да се извършват проверки за наличието и изправността им.

Не приемаме да е доставя лятно облекло в края на есента. Не е нормално след ремонт за 70 милиона лева на централна гара София, постовите кабини да са с неотваряеми прозорци и без никаква вентилация. Такива са и тоалетните, където като бонус – липсва и вода.

В заключение от синдикатите настояват Московски да преразгледа решението си за спиране на пътническите композиции в участъка Нова Загора – Карнобат, както и спешно свикване на Консултативния съвет по безопасност, на който да обсъдят проблемите и да търсят съвместно решение.

 

Източник: http://www.bnews.bg, 30.11.2014г.

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]