Железничарите скочиха на Московски заради гарите-убийци

 

Напрежението в ЖП сектора все повече назрява.

Жепейците не приеха с особена радост новината, че Ивайло Московски отново ще командва ресора. Още по-тежко обаче стана положението, когато върна в управата на БДЖ Владимир Владимиров.

Още с едно от първите си решения министърът успя да ядоса железничарите.

Както BNews писа, преди десетина дни Московски обяви, че започва проверка на т.нар. развързани гари, които били 9 на брой, и на които имало опасност от сблъсък от влакове. Причината – рехабилитация и модернизация на тези участъци. Само преди дни беше спряно движението между Нова Загора и Карнобат.

След изказванията на министъра по темата, според ЖП синдикатите, в медиите се появили новини за смъртоносни жп линии, гари-убийци и т.н.

Това насажда страх в населението и провокира отказ от жп транспорта и е в разрез със здравата логика, пишат синдикатите в декларация до министъра, с която BNews разполага.

Те отбелязват и че скоростта на движение във въпросния участък със спремите влакове е 25 км/ч, а спирачният път е под 50 метра. По думите им, при тази скорост и при възможност за спиране, да се правят внушения за гари-убийци говори само за едно – целенасочена атака срещу държавния жп превозвач.

По своята същност избегнатият удар е сравним с всеки случай на избегнато ПТП в автомобилния транспорт. Защо се стигна до тази истерия и преекспониране на опасността? Защо не се запитаме колко са не само избегнатите стълкновения в автомобилния транспорт, но и тези, при които се разминава само с някой счупен фар или олющена боя?

Каква е разликата, че се наложи личната ви намеса, и то по този начин?, недоумяват още жепейците.

Те са категорични, че т.нар. развързани гари съвсем не са най-опасните места в страната. Има междугария на основни жп линии, където от години с работи без обезопасителна техника и където при евентуална човешка грешка би могло да се стигне до челен сблъсък между два влака.

Очаквано синдикатите не пропускат да се оплачат и от ниското заплащане, което демотивирало персонала.

Би било редно, господин министър, да знаете и имате отговор на въпроса: защо ви се налага лично да слагате ред в системата, след като възнагражденията на висшия мениджмънт са по-големи от вашето? И второ: защо в този случай персоналът, свързан със сигурността на превозите, при цялата отговорност, постоянните изпити, медицински, психо прегледи и т.н., е трета категория труд и с неадекватно заплащане?, пишат още в декларацията.

Железничарите не приемат наложилата се от години „универсална рецепта“, с която се опитват да решат проблемите – за сметка на работниците, чрез съкращения, стагнация на заплатите, и добавят:

Не приемаме за нормално да не се предоставят батерии за сигналните тефтерчета, а да се извършват проверки за наличието и изправността им.

Не приемаме да е доставя лятно облекло в края на есента. Не е нормално след ремонт за 70 милиона лева на централна гара София, постовите кабини да са с неотваряеми прозорци и без никаква вентилация. Такива са и тоалетните, където като бонус – липсва и вода.

В заключение от синдикатите настояват Московски да преразгледа решението си за спиране на пътническите композиции в участъка Нова Загора – Карнобат, както и спешно свикване на Консултативния съвет по безопасност, на който да обсъдят проблемите и да търсят съвместно решение.

 

Източник: http://www.bnews.bg, 30.11.2014г.

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]