2017 ще бъде преломна за БДЖ

Вярно е, че задълженията на БДЖ са намалени от 800 млн. лв. до малко над 400 млн. лв., но всичко това е постигнато за сметка на техническата част. Продължавайки по този начин, 2017 ще бъде преломна – или ще се случи някаква промяна в БДЖ, или тя няма да може да изпълнява функциите си. Това коментира Петър Бунев от Синдиката на железничарите към КНСБ в ефира на “Бизнес старт” с Иван Нончев по Bloomberg TV Bulgaria.

Според Симеон Ананиев от Асоциацията на българските ж.п. превозвачи е необходимо да се промени цялата философия и модел на транспорта в България. По думите му не е важно да има повече пътници, а да се види от каква железница има нужда обществото и да се направи обща национална схема. Ананиев допълни, че управляващите органи трябва да бъдат избирани чрез мениджърски конкурси.

Бунев не се съгласи с тази теза, като заяви: “В цяла Европа има ръст на превозените пътници с влакове, а в България за последните 6 години има намаления – от 33 млн. пътника на година на 21,5 млн. Пътниците бяха прехвърлени на автомобилния транспорт и то не без помощта на БДЖ. Тя трябва да положи достатъчно усилия, за да ги върне”.