БДЖ плащат по около 70 млн. лв. годишно, за да обслужва дълговете си. Общият размер на задълженията е около 240 млн. лв., каза пред агенция "фокус" управителят на "БДЖ –Пътнически превози " Димитър Костадинов. Той посочи, че държавната субсидия и приходите на дружеството по принцип са достатъчни, но проблемът е в липсата на инвестиции през последните години. Средствата отиват за изплащане на дълговете на компанията, а не за инвестиции и обновяване на подвижния състав. Припомняме, че ако Летище София бъде отдадено на концесия, постъпленията ще бъдат пренасочени към БДЖ с цел изплащане на дълговете и изпълнение на стратегията за развитие. Очаква се Брюксел да одобри помощта за БДЖ през септември. Междувременно заради ремонт на остарели локомотиви холдингът спря от движение или разреди някои влакове , като на места превозва пътниците с автобуси. Според Костадинов няма намаление и на пътниците заради промените в разписанието на влаковете . "Основната причина за тези промени е остарелият подвижен състав. Локомотивите са на 40-45 години", обясни управителят на "БДЖ –Пътнически превози " като допълни, че зарази високите температури всяко лято се налагат почести ремонти на локомотивите. Костадинов обясни, че промените в разписанието са по второстепенни линии, където има малко пътници, които може да се поемат от автобуси.
БДЖ плаща 70 млн. на година заради дългове
февруари 11, 2017 Uncategorized, Въздушен транспорт, ЖП транспорт