БДЖ в несъстоятелност – една нормална и добра стъпка в бизнеса

Няма да се стигне до продажба на 25 дизелови мотриси на БДЖ. Около тази теза се обединиха председателят на Асоциацията на българските железопътни компании Симеон Ананиев и журналистът Михаил Рангелов в ефира на телевизия България он ер. Според експертите по-вероятно е държавната железница да се раздели с товарните си вагони.
 
„В момента единствените свежи приходи на компанията са по договора за извършване на обществена услуга, по която БДЖ пътнически превози получава около 160 млн. лева на година. Срещу тях се задължават да извършват определени превози. Голяма част от тези превози се извършват с тези мотриси. И дори и да влезе синдик в компанията, това все пак са най-икономичните средства. Дизеловите локомотиви са пригодени за дълги, а не за кратки линии. Това е само заплаха за БДЖ", коментира Ананиев.
По думите му е сбъркана схемата за изплащане на мотрисите и в момента държавата трябва да ги плати.
 
„Няма проблеми в товарния трафик, че има добри инвестиции, вагони. Не е тайна, че големите товародатели имат договор и с частни превозвачи, така че няма да е болезнено", заяви още председателят на Асоциацията на българските железопътни компании.
 
Обявяването на несъстоятелност е една добра и нормална стъпка в бизнеса, допълни още Ананиев. По неговите думи това означава да влезе синдик и да има оздравителен план, който да е одобрен от кредиторите, подчерта експертът.
 
Източник: Money.bg