Белгийските железници обявиха, че разработват влак , който ще се движи без машинист. Първите композиции ще са факт след 5 г., съобщи шефът на държавните железници Жо Корну. "Вече започнахме проучванията и ако всичко е наред, технологията ще е налице през 2020 -2021 г.“, каза той пред в. "Де стандард“. Влаковете , които ще се движат сами, ще бъдат направлявани от компютър, а машинистът ще се намесва, само при извънредни ситуации. Управлението им ще се базира на системата за сигурност, използвана в момента, като към нея се добави допълнителен софтуер. Автоматичният влак е по-евтина алтернатива на облекчаване на трафика в Брюксел пред прокопаването на нов жп тунел, обясни жп шефът. Той ще позволи композициите да се движат по-близо една до друга, като така увеличи капацитета на мрежата. Железопътните тунели под гарите в Брюксел, са изключително натоварени и задръстванията са ежедневие в пиковите часове. Новата технология ще позволи да се увеличи броят на влаковете , ще намали разходите и ще подобри комфорта на пътниците, защото ще може да използва по-високи перони. Според шефа на железниците самоходните влакове изискват сравнително малка инвестиция. "Това е софтуер, на върха на системата за безопасност на ETCS, която се намира във влаковете така или иначе. Другото решение е да се копае нов тунел, но едва ли има нужда да обяснявам какво ще струва това", казва Корну. Автоматично управление на влака (АТО) вече се използва в метрото на Ню Йорк, Ванкувър, Лондон и Милано, но засега системата не е прилагана за влакове . Професорът по градски транспорт от Католическия университет в Льовен Петер Ванстенвеген смята, че тя е възможна, включително с различни типове влакове , използвани от железниците. Някои експерти обаче са скептични, тъй като системата досега е използвана най-вече в градски райони, където се използва еднакъв тип подвижен състав. Белгийските железници имат много различни влакове , които всеки път са съставени по различен начин. Освен това АТО се използва в метрото за много по-кратко време на качване на пътниците всеки път. Скъсяването на дистанцията ще намали безопасността, вълнуват се специалистите. Едновременно с автоматичния влак Корну огласи и плановете на държавната компания да освободи 2293 служители през следващите 3 г. Автор: Никола Димитров
Белгия си поръча автоматичен влак
Свързани статии
Строежът на метрото от днес образува ново задръстване
февруари 11, 2017
Строежът на третия лъч на метрото от днес образува ново задръстване заради затваряне на две от лентите на столичния булевард "Пенчо Слав…
Разписание на столичния градски транспорт през новогодишната нощ
февруари 11, 2017
На Нова година част от столичния градски транспорт ще се движи през цялата нощ. Става дума за 8 трамвайни линии, 6 тролейбусни и 12 автобусни. &…
Метрото стига “Хладилника”
февруари 11, 2017
В края на юли пускаме новия участък на метрото до кв. „Хладилника“, обяви столичният кмет Йорданка Фандъкова, която днес направи прове…