Белгия си поръча автоматичен влак

Белгийските железници обявиха, че разработват влак , който ще се движи без машинист. Първите композиции ще са факт след 5 г., съобщи шефът на държавните железници Жо Корну. "Вече започнахме проучванията и ако всичко е наред, технологията ще е налице през 2020 -2021 г.“, каза той пред в. "Де стандард“. Влаковете , които ще се движат сами, ще бъдат направлявани от компютър, а машинистът ще се намесва, само при извънредни ситуации. Управлението им ще се базира на системата за сигурност, използвана в момента, като към нея се добави допълнителен софтуер. Автоматичният влак е по-евтина алтернатива на облекчаване на трафика в Брюксел пред прокопаването на нов жп тунел, обясни жп шефът. Той ще позволи композициите да се движат по-близо една до друга, като така увеличи капацитета на мрежата. Железопътните тунели под гарите в Брюксел, са изключително натоварени и задръстванията са ежедневие в пиковите часове. Новата технология ще позволи да се увеличи броят на влаковете , ще намали разходите и ще подобри комфорта на пътниците, защото ще може да използва по-високи перони. Според шефа на железниците самоходните влакове изискват сравнително малка инвестиция. "Това е софтуер, на върха на системата за безопасност на ETCS, която се намира във влаковете така или иначе. Другото решение е да се копае нов тунел, но едва ли има нужда да обяснявам какво ще струва това", казва Корну. Автоматично управление на влака (АТО) вече се използва в метрото на Ню Йорк, Ванкувър, Лондон и Милано, но засега системата не е прилагана за влакове . Професорът по градски транспорт от Католическия университет в Льовен Петер Ванстенвеген смята, че тя е възможна, включително с различни типове влакове , използвани от железниците. Някои експерти обаче са скептични, тъй като системата досега е използвана най-вече в градски райони, където се използва еднакъв тип подвижен състав. Белгийските железници имат много различни влакове , които всеки път са съставени по различен начин. Освен това АТО се използва в метрото за много по-кратко време на качване на пътниците всеки път. Скъсяването на дистанцията ще намали безопасността, вълнуват се специалистите. Едновременно с автоматичния влак Корну огласи и плановете на държавната компания да освободи 2293 служители през следващите 3 г. Автор: Никола Димитров

Източник : www.dnes.bg

Димитър Стоянов
ЖП транспорт

Стоянов: Гвоздейков, този добре известен слуга на много господари, върви с маршова стъпка към профукването на 3 млрд. лева

септември 8, 2024

„Министър Гвоздейков, този добре известен слуга на много господари, върви с маршова стъпка към профукването на едни 3 млрд. лева, с които тр…