Държавата ще пробва за n-ти път да продава „БДЖ-Товарни превози“, БФБ и АДИС

Приходите на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол за 2015 година са в размер на 4 488 003 лева и 66 стотинки. В сумата влизат както пари в брой, така и непарични платежни средства. Това показва справка, предоставена на Клуб Z от ведомството на Емил Караниколов. От нея става ясно, че сумата включва не само новите приватизационни сделки, но и плащанията по приватизационни договори, сключени през предходни години.

От ведомството не предоставиха разбивка за това каква част от парите са от продажба на държавно имущество и каква от стари приватизационни договори.

АПСК уточни, че от времето, когато Агенцията за приватизация и Агенцията за следприватизационен контрол бяха слети постъпленията се сумират общо като приходи от дейността.

Затова Клуб Z потърси за коментар члена на надзорния съвет на АПСК Руси Статков.  

"Основната част от приходите ни през 2015 г. са по линия на следприватизационния контрол. От приватизация постъпленията ни може и да са достигнали 1 милион лева". Той уточни, че през втората половина на миналата година АПСК е успяла да продаде няколко имота частна държавна собственост – парцели и сгради в различни градове на страната. "Нямаме големи приватизационни продажби, но ние бяхме подготвили за много сделки, правителството ги спря. Това е положението – вършим си работата, но ни казват: "задръжте".

Според него АПСК все още може да се самоиздържа, което е аргумент ведомството да продължи да съществува.

"Общите ни приходи от приватизация и следприватизационен контрол са 4,4 милиона лева, а разходите ни – 2 милиона лева. Двойно повече сме изкарали, дори и да няма големи сделки се отпушват продажбите на частна държавна собственост",.

Очаква се надзорът на АПСК ще гласува списъка на компаниите които ще се продават през тази година. А в него влизат "БДЖ-Товарни превози", държавният дял от 49% от "Пловдивски панаир", "Монтажи", "Военно издателство", обособени части от АДИС (бившето БОДК), Българската фондова борса и "Овча купел" ЕООД.

Абсолютно същият бе списъкът на фирмите, които трябваше да бъдат продадени и през 2015 г., а и през предходните години. В крайна сметка държавата не успя да продаде нито една от тях.

За част от тези компании е гарантирано, че и през 2016 г. няма да намерят нов собственик. На практика "БДЖ-Товарни превози" е непродаваема, тъй като не е ясно каква част от дълговете на "БДЖ Холдинг" ѝ се падат.

 

Източник : www.economic.bg

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]

Автомобилен транспорт

Руска тройка на върха

Днешната, втора част от маратонския етап би могла да компенсира онези, които са били предпазливи вчера, през първата част. Освен удоволствието от преминаването на пясъчните, а след това и на […]

Автомобилен транспорт

DAKAR 2021 – второ действие

Равносметка на останалите в надпреварата след „ходенето по мъките“ от предишните 6 дни: в Етап 7, Хаил – Сакака, днес потеглиха 88 мотоциклетисти (96 стартираха в Етап 1), 14 (16) […]