Основният проблем е, че тази ТОЛ система е обърната и събира глоби, а не такси. Това заяви пред БНР Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи.
„В момента има начислени глоби за над 1 млрд. лева. Голяма част от посочените нарушения са несъществуващи“.
Трябва да се направи пълен одит на ТОЛ ситемата, отбеляза Димитров.
„Държавата не може да проследи отчетността на парите от ТОЛ такси“
Влизат в сила с 50% по-скъпи тол такси за превозвачите
Регионалното министерство и АПИ поеха ангажименти относно одита, обясни той.
Димитров коментира и публикувания от правителството окончателен вариант на проекта за отстъпки от ТОЛ таксите, според който от тях ще се възползват едва 5% от превозвачите.
„Това са отделни товарни автомобили, които оперират във вътрешностт на страната“.
Без генерална промяна ТОЛ системата ще носи все по-слаби резултати
Правителството вкара в обхвата на ТОЛ системата цялата второкласна пътна мрежа – нещо, което е прецедент за Европа, подчерта той.
„Това вдига вътрешната инфлация. Стоките, които се потребяват и произвеждат в страната се оскъпиха най-много. Една тол система следва да събира такси предимно от транзитен трафик, да не го усещат българските граждани“.
Правителството категорично отказа премахването дори на участъци от второкласната пътна мрежа, отбеляза изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи.
Източник: БНТ