До края на седмицата откриват метрото до „Бизнес парк София“

Преди Деня на Европа метрото до "Бизнес парк София" ще бъде пуснато в експлоатация: на 5 май приключват довършителните работи, а метрото ще работи за граждани от 8 май. Със завършването на лот 2 "Младост 1" – "Бизнес парк София" приключва етап ІІІ от разширението на метрото. Започва очакване на старта на строителството на метрото от третия лъч в края на лятото, пускането в експлоатация на бул. "Черни връх" над разширението на втори метродиаметър от "Хемус" до "Парадайз" и отново чакане до юни 2016 г., когато и този участък от метрото ще бъде завършен.
 
Заедно с метрото  се обновява и бул. "Ал. Малинов". Миналата година  бяха рехабилитирани и пуснати в експлоатация 1.4 км от него. Тази година веднага след откриването на метрото ще започне рехабилитацията на частта (800 м) от бул. "Андрей Сахаров" до бул. "Цариградско шосе", тя ще завърши в края на август. Пак по същото време стартира и приключва изграждането на новата част от бул. "Ал. Малинов" (1.5 км), която започва от кръстовището на булеварда с ул. "Балан", минава между двата южни входа на МС "Ал. Малинов" и се отправя към МС 16. Старото трасе на бул. Ал. Малинов" след ул. "Балан", щом бъде изградено новото, ще се превърне в паркинг, като от него ще се запази и еднопосочна отсечка, която да достига до "Хит".
 
Трасето от лот 2 "Младост 1" – "Бизнес парк София" е с дължина 3 км и 3 метростанции. Разделено е на две позиции. Позиция 1 от "Младост 1" до км 17 и МС 14 и МС 15 се изпълнява от обединение "Метробилд Младост", съставено от "Джи Пи груп" и "Станилов".
Втората обособена позиция от км 17 до МС 16 се изпълнява от обединение "Геометро Б.П.", съставено от "Геострой", "Геотехмин" и "Метропроект".
 
Миналата седмица кметът Йорданка Фандъкова, изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД проф. Стоян Братоев и експерти от екипа на метрополитена и общината провериха строителните дейности по подземната железница.
– На МС 14 "Александър Малинов" довършителните работи са приключени.
– На МС 15 "Балан" довършват пешеходни алеи, очертано е трасето на новата част на бул. "Ал. Малинов" към Околовръстното, което минава между южните входове на метростанцията
– При МС 16 "Бизнес парк София" се работи по озеленяването, което ще приключи на 5 май т.г., и по двуетажния подземен паркинг, което ще завърши в края на май
– На 1 септември т.г. ще заработи цялото 3.7-километрово трасе на бул. "Ал. Малинов".
Участъкът от "Младост 1" до "Бизнес парк София" (лот 2 на етап 3) възлиза на 44 млн. евро (34 млн. евро от ЕБРР, 10 млн. евро местно съфинансиране).
Новият 3-километров участък от метрото ще спестява годишно по 7 хил. тона вредни газове, ще превозва 42 хил. пътници на ден, очаква се автомобилният трафик да намалее с 8 хиляди.
Автор: Милена ВАСИЛЕВА
 
Метростанция "Бизнес парк София"
През май 2015 г. предстои официалното откриване на метростанция "Бизнес парк София" и прилежащия тунелен участък с дължина 1 км. Този проект е част от продължението на първия диаметър на софийското метро в жк "Младост" IV и е финансиран по Оперативна програма "Транспорт 2007 – 2013". Главен изпълнител на проектирането и строителството е Обединение "Геометро Б.П." с лидер Геострой АД и членове Геотехмин ООД и Метропроект ООД.
Новоизградените съоръжения са от изключително важно значение за жк "Младост" IV, тъй като ще обслужват плътно застроената жилищна част на квартала, няколкото учебни заведения в района и Бизнес парка.
Върху подземните метростанция и тунел е изпълнен двуетажен буферен паркинг със 100 паркоместа, а интериорът е решен, така че да е максимално свързан със съседните бизнес сгради, като са изпълнени облицовки от цветно стъкло, композитни панели гранитогрес. Особено ефектно е асиметричното ЛЕД осветление.
Двата новоизградени участъка – станцията и тунелът, са изцяло подземни и са разположени в един от най-бързо развиващите се жилищни райони в София. В процеса на проектиране и изпълнение се решаваха различни проблеми, свързани със специфичните условия на терена и местоположението на станцията и тунела. Например необходимостта от преминаване под коритото на река Банишка доведе до изграждане на метростанцията на значителната дълбочина от 12,5м от терена. Това, от своя страна, даде възможност проектът да се доразвие и да се изпълнят два етажа подземни буферни паркинги, вместо предвидения едноетажен в идейния проект.
В архитектурно отношение метростанция "Бизнес парк" се отличава от останалите по своята органична свързаност със съседните бизнес сгради и с умелото съчетаване на облицовъчни материали – цветно стъкло, композитни панели Bond и няколко модела гранитогрес.
 
Снимка: Метростанция "Ал. Малинов" от метрото до "Бизнес парк София"
Източник: www.gradat.bg
 
Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]

Въздушен транспорт

Летете пеша, бе!

Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично таксите за догодина. Ryanair ще преразгледа полетите си от София като маршрути и честотa Темата накратко Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично […]