Една трета от сезона без влак до морето

През май и юни или в една трета от сезона няма да се движат влакове по подбалканската линия между София и Бургас през Карлово, научи „Монитор". Причината са започналите ремонти в отделни участъци от нея, като за около 60 дни се очаква движението да бъде напълно прекъснато."Ще се затвори за рехабилитация, отсечката между гарите Стряма и Клисура, заедно с 9-и тунел по нея", съобщи шефът на НК "Железопътна инфраструктура" инж. Милчо Ламбрев. По думите му времето е синхронизирано с плановите спирания на работата на заводите около Златица и Пирдоп, които са най-големите товародатели на железницата. В периода на затваряне на отсечката ще се довърши и започналата от миналата година рехабилитация на трасето между гарите Клисура и Христо Даново. Ламбрев обясни още, че ремонтите по Експресът „Чайка" само с по стотина пътници Подбанканската линия се налагат заради станалите аварии по нея, включително и излизане на влак от релсите. Според шефа на НКЖИ след обновяването на отсечките от линията влаковете по тях ще могат да се движат със 70 км/ч. Причината е, че радиусите на завоите са много малки и не позволяват композициите да се движат по-бързо.Зачестилите ремонти по линията към морето през Карлово доведе до срив на пътниците по тази дестинация. За това в момента влакът със задължителна резервация от София за Бургас, известен повече като експрес „Чайка", пътува само в петък, а в обратна посока – единствено в събота. Обяснявайки проблема транспортният министър Ивайло Московски каза в парламента, че през миналата година влакът е ползван ежедневно от едва 122 пътника, като от началната до крайната гара са пътували само двайсетина души Управителят на БДЖ „Пътнически превози" Димитър Костадинов обеща, че след края на ремонтите експресът между София и Бургас през Карлово ще се движи всеки ден. По думите му след като влакът започне да си спазва разписанието пътуващите с него ще се увеличат многократно.***До няколко годиниОт София до Бургас треновете ще летят със 160 км/чСъс 160 км/ч ще могат да се движат влаковете от София до Бургас през Пловдив след завършването в края на програмния период на модернизацията на линията, сочат плановете на НКЖИ.„По ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура" ще се прави процедура за избор на изпълнител на модернизацията на отсечките Оризово – Скутаре и Стралджа – Церковски", съобщи шефът на НКЖИ Милчо Ламбрев „В края на месеца ще започне приемането на документите за модернизацията на линията София – Елин Пелин. След това като станат готови проектните разработки за отсечките Елин Пелин – Ихтиман и Ихтиман – Септември ще се пуснат за строителство. До края на програмния период трябва да успеем. До края на 2016 г. ще се проектира, а в следващите 3 години да се изграждат модернизираните участъци", обясни той и добави, че в определени отсечки от линията между Пловдив и Бургас вече тече модернизацията, а в някои места вече е завършила. По думите му предвижда се и реконструкция на жп линията между София и Драгоман, което ще даде възможност и по тази дестинация влаковете да се движат с висока скорост. Първоначално ще бъде модернизирана отсечката от София до гара Волуяк.***От април до юни линията през Карлово блокирана от ремонти ***Текст под снимкаСлед края на ремонтите по подбалканската линия експрес „Чайка" отново ще се движи всеки ден, обещават от БДЖ.

Източник : www.crossdisplay.bg

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]

ЖП транспорт

ЕВРОПЕЙСКИЯТ ПАРЛАМЕНТ ОДОБРЯВА ПРЕДЛОЖЕНИЕТО ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА 2021-ВА ЗА ГОДИНА НА ЖЕЛЕЗНИЦАТА

Комисията по транспорт и туризъм (Tran) към Европейския парламент прие предложение за обявяване на 2021-ва за Европейска година на железницата. Предложението беше обявено през март в подкрепа на целите за […]

ЖП транспорт

Вземания за над 110 млн. лв. обезкръвяват НКЖИ

Въведеното  извънредно положение в страната през март и засилените противоепидемични мерки и ограничения  повлияха върху  пазарната конюнктура и в момента в транспортния сектор се наблюдава забавяне при издаването на разрешения  за […]