Експерти: Много влакове нямат система за автоматично спиране

 

Системи за автоматично спиране на локомотивите при висока скорост липсват при много от влаковете, а там, където ги има, са остарели. За това сигнализираха експерти по железопътния транспорт. Според тях редица технически неизправности могат да изкарат всеки влак от релсите, предава Нова телевизия.

Системата за автоматична локомотивна сигнализация работи само по няколко направления в страната. На определени места по релсите се поставят датчици, които изпращат информация до машинистите за скоростта, с която трябва да се движат в определения участък, както и за сигнализацията на семафорите. Тези данни постъпват в кабината на машиниста и ако се стигне до превишаване на скоростта или неспазване на сигнализацията, влакът спира автоматично.

За всяка промяна в скоростта на композицията машинистите получават поне два сигнала и така имат най-малко километър, преди влакът да достигне до гарата.

От специални плочи, монтирани на релсите, информацията веднага достига до кабината на машиниста. Така автоматично се задейства служебната, а след това и екстремната спирачка, обяснява Неделчо Спасов, заместник главен ревизор в НКЖИ.

Рискове обаче, оказва се, може да има и при тези системи.

Обучението за работа със системата е допълнително, след като се завърши основният курс за машинистите.

Източник: http://dariknews.bg, 14.07.2014г.

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]