Поради засиления читателски интерес Plovdiv24.bg попита НКЖИ как ще се реализира пробивът под Централна гара в Пловдив. Публикуваме отговора без редакторска намеса: Идеята за подземно преминаване под жп гара Пловдив е включена в Общия устройствен план (ОУП) на гр. Пловдив още през 1968 г. В него е предвидено свързване на бул. "Руски" с бул. "Македония" чрез транспортен тунел под жп ареала на гара Пловдив. В последващи разработки е конкретизирана идеята за подземното преминаване под жп гарата , свързващо бул. "Васил Априлов" с бул. "Македония". Към настоящия момент, със средства по ОП "Транспорт" 2007-2014 г. е разработен идеен проект в контекста на една от основните цели на ОУП на Община Пловдив, а именно "… дообвързване на гр. Пловдив с европейската магистрална инфраструктурна и транспортна мрежа и превръщането на града в регионален кръстопътен център." Зоната, в която е разработен обектът, представлява най-общо транспортният ареал на гр. Пловдив, съдържащ действащата Централна жп гара и две от трите най-големи автогари, осигуряващи повече от 70% от превозите. Този транспортен ареал, осигуряващ пътникопотока извън града, едновременно с това е физическа пречка за вътрешноградския транспорт и затруднява вътрешноградските транспортни връзки. Идейният проект предвижда трасе, успоредно на пешеходния подлез, с изграждане на спирки на градския обществен транспорт под новата приемна сграда на Гарата и под трасето на бъдещата "Южна тангента" с удобни вертикални пешеходни връзки. Подземното преминаване продължава и под пероните на автогара "Родопи" и "Южна тангента". Развръзките се осъществяват чрез две кръстовища със светофарни уредби, съответно на бул. "Македония" и "Южна тангента". При това решение се осъществява и вертикална пешеходна връзка между спирките на градския транспорт, в подземното преминаване и автогара "Родопи", стадион "Тодор Диев", обществено-обслужващи обекти – магазини – "Билла", "Бриколаж", административните сгради на НКЖИ и БДЖ (бившето жп управление Пловдив), както и на фирми с терени в района, разположени южно от жп ареала. Новите спирки на масовия транспорт на подземно ниво са съоръжени с асансьори и пешеходни подлези и осъществяват пряка връзка с всички функционални зони на комплекса и зоните около него.
НКЖИ: Подземни спирки с асансьори след минаването на “Васил Априлов” под Гарата!
Свързани статии
Ковачки взе лиценз и тласка БДЖ към пропастта
февруари 11, 2017
Изработването на неразгадаема за врага стратегия е в основата на всяка спечелена битка. А ръководството на БДЖ съчини такава от 400+ страниц…
Папазов: Няма да допуснем фалит на БДЖ
февруари 11, 2017
Правим всичко възможно да не допуснем фалит на БДЖ. Надявам се да успеем да избегнем подобен сценарий. Това заяви министърът на транспо…
България иска отсрочка от ЕК за инфраструктурните проекти
февруари 11, 2017
Петнадесет големи инфраструктурни проекта от програма "Транспорт" – за ремонт на жп линии и жп гари, интермодален терминал в Пл…