Финансови резултати на „БДЖ-Товарни превози“

Финансови резултати на "БДЖ-Товарни превози"
предоставени на 04.02.2014г. на членовете на парламентарната транспортна комисия

Нетната загуба на "БДЖ-Товарни" превози за миналата 2014 година е 20,908 милиона лева.
Приходите на товарното поделение на БДЖ за 2014 година са паднали на 132,017 милиона лева, докато през 2013г са били 138,246 милиона лева.
Обемите на превозваните товари са продължили да намаляват. За миналата година е поставен нов антирекорд. Превозени са едва 8,658 милиона тона. За сравнение през 2007 г. предприятието возеше над 20 милиона тона.
Дълговете на "БДЖ-Товарни превози" продължават да нарастват. През миналата 2014г година те са достигнали 114,007 милиона лева, докато за 2013 г. са били 111,725 милиона лева.
Намалява собственият капитал на държавното дружество. От 79,308 милиона лева за 2013 година, само за 12 месеца той пада на 53,844 милиона лева. Собственият капитал е основният критерий, по който се определя реалната стойност на една компания при продажба.
"Изпратил съм писмо до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол за откриване на приватизационна процедура за "БДЖ-Товарни превози", но не съм оптимист. Кандидат-купувачи няма, което е нормално заради финансовото състояние на компанията", коментира пред депутатите от транспортната комисия министър Ивайло Московски.

 

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]