Бившият общински съветник коментира новата цена на билетчето за Тransportal.bg
Новата цена на билетите съвпадна с корупционния скандал в Центъра за градска мобилност, заради който си замина зам.кметът Любомир Христов. Оказа се, че цената на квадратен метър за изграждането на спирка е по-скъпо отколкото квадратния метър на апартамент на „Витошка“. Ами нормално е при такива високи корупционни разходи управляващите да вдигат цените на билетчето.
Стигаме и до момента, където частните превозвачи осъждат Столична община за милиони левове и дали с новата цена на билетчетата не се покриват управленските грешки. Защо не са разплатени навреме парите с частните превозвачи, за да бъде осъдена сега София да плаща десетки милиони левове за лихви? Кой ще понесе отговорността? А съдебните дела за лихви са само опипване на почвата – в договорите на превозвачите е записано, че при промяна на цените на горивата с 20% автоматично се предоговарят парите, които те получават. А тъй като при поскъпването на горивата преди две-три години такова компенсиране нямаше – ако тръгнат и там съдебни дела, билетчето трябва да мине 2 лева.
Затова Центъра за градска мобилност трябва да стане общинско дружество, за да си носят кмета и зам.кмета съответната отговорност за нарушенията, а не да се оправдават и да си вдигат цените. Групата на БСП в общинския съвет е подготвила проект за такова решение и се надявам да получим подкрепа и от други колеги, защото прозрачността и отчетността в това предприятие е в интерес на всички.