Happy Christmas 2015г.: Ковачки си има влакче, ще получи и БДЖ

Коледната украса вече светна, а през следващите дни все по-често ще слушаме "Джингъл белс". Идват празници, а декември е отличен месец за равносметка и ново начало.

2015 година определено бе интересна. Непрестанни коалиционни неразбории по оста ГЕРБ – Реформатори подхранваха журналистическото остроумие. Имаше куп зле прикрити опити за лобизъм в полза на таксиметрови, цигарениили алкохолни монополи. От правителството беопраскан" министър професионалист, а разговор между произведе "пълзящ преврат". Амбицията за реформи в МВР бе погребана от протест на полицаи с качулки на Орлов мост. Такава ни е политическата реалност, а нещичко в реалната икономика? Тази дето е чистият бизнес извън макростатистиката за външния дълг, парите в банките, данните за БВП, инфлацията и т. н.?

През 2015 година за железопътния транспорт имаше доста любопитна новина, че енергийният бос Христо Ковачки, който допреди няколко месеца беше най-големият клиент на "БДЖ-Товарни превози" вече стана конкурент на държавната компания. Получаването на заветният лиценз и сертификат за безопасност стана след като Ковачки овладя цялата парламентарна група на бившето. "силиконово ДПС". И сега ГЕРБ имат гарантирана подкрепа от депутатите от БДЦ в ситуации, в които не могат да разчитат на подкрепа от официалните коалиционни партньори.

Преди година Клуб Z обясни, че Ковачки ще вземе жп лиценз и това наистина се случи. Сега можем да прогнозираме с какво ще се случи догодина. А то е, че Ковачки ще стане собственик и на БДЖ. Според наши източници сценарият, по който това ще се случи вече е в ход. Идеята е държавната жп компания да бъде продадена срещу дълговете си по втория облигационен заем – около 150 милиона лева и намаляване на активите до същата стойност. Така собственикът на компанията ще бъде онзи, който постигне споразумение с кредиторите и който ще изкупи задълженията към тях. Това, разбира се, ще е срещу сериозен дисконт от кредита, което ще превърне БДЖ в изключително апетитна хапка.

Схемата е позната. В нея няма кой знае какъв бизнес, но има много политика.

Happy Christmas!

 

Източник: Клуб Z

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]