Проектът отговаря на всички нормативни изисквания за опазване на околната среда и за преминаване на железопътната линия през урбанизираните територии. Това инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на ДП Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), в интервю за Агенция „Фокус“ във връзка с въвеждане в експлоатация Позиция 1 „Димитровград – Харманли“. Намалихме времепътуването, подобрихме ефективността на жп линията, чрез съкращаване на дължината й от 71.15 км на 69.12 км. Проектът отговаря на всички нормативни изисквания за опазване на околната среда и за преминаване на железопътната линия през урбанизираните територии. Монтирани са шумозащитни ограждания“, заяви той. „С реализирането му се премахват всички пресичания на железопътната линия на едно ниво с друг вид наземен транспорт, с което значително се подобрява безопасността на движение“, подчерта инж. Ламбрев.
„Премахнахме общо 17 прелези по трасето и изградихме 10 нови пътни надлези, 7 пешеходни надлези и 3 пешеходни подлези. Ремонтирани са общо 11 гари по маршрута – Катуница, Поповица, Първомай, Димитровград, Нова Надежда, Симеоновград, Харманли, Любимец, Свиленград и др.“, разясни генералният директор на НКЖИ.
По думите му вложените средства за изграждане на цялото направление от Пловдив до границите с Турция и Гърция са около 867 млн. лв. „Първата част от проекта – от Крумово до Димитровград, беше финансирана от предприсъединителната програма ИСПА. Вторият етап – от Димитровград до Свиленград и съответно до гръцка и турска граници, се финансира от Оперативна програма „Транспорт“. Останалата част от средствата осигурихме от бюджета на НКЖИ като бенефицие