Инж. Калайджийски, каква бе причината за изключването на сигнализацията през прелеза при село Бело поле?
На 02.04.т.г., на прелез в с. Бело поле, водач на автомобил премина при редовно задействана сигнализация, червени мигащи светли, указваща приближаването на влак. Автомобилът бе ударен от бърз влак 5624, пътуващ по направление Кулата – София. Вследствие на инцидента апаратурата на прелеза бе повредена и сигнализацията не работеше.
Взети бяха незабавни мерки от служителите на Компанията, които направиха всичко възможно за възстановяване действието на прелезното устройство.
Използвам случая да благодаря и наш жп работник, който пътуваше във влака и оказва помощ на спешния медицински екип за изваждането на пострадалите от автомобила.
Как се осъществява движението на влаковете през прелеза към този момент?
Днес, в 13.15 ч. бе възстановена звуковата и светлинна сигнализация и нормалната дейност през жп прелеза в село Бело поле. Движението на влаковете се осъществява с максималната за този участък скорост.
Какви действия предприемате за предотвратяване на подобни инциденти?
Със заповед на генералния директор бе назначена комисия с участието на представители на НКЖИ, МВР и община Благоевград, която ще разгледа възможността за закриване на прелеза в с. Бело поле или пресъоръжаването му с електрически бариери.
Прелезът е съоръжен с автоматична прелезна сигнализация – звукова и светлинна по Европейските стандарти и е VI-та категория пътна връзка.
За пореден път ръководството на НКЖИ призовава всички водачи на МПС да спазват правилата за движение през жп прелезите. Всяко нерегламентирани преминаване през прелеза е собствена отговорност на водачите. Всяко неспазване на закона за движение на пътищата и преминаване при спуснати бариери или задействана звукова и светлинна сигнализация, показващи преминаването на влак към прелеза, е риск за живота на водачите на превозните средства и техните спътници.