Ивайло Московски: БДЖ и НКЖИ не могат да се слеят

Министърът на транспорта Ивайло Московски не вижда вариант за евентуално сливане на БДЖ и НКЖИ. Това стана ясно от днешното заседание на ресорната парламентарна комисия по транспорт, предаде БГНЕС.

Отговорът на Московски дойде след въпрос на депутата от БСП Георги Свиленски за евентуално обединение и каква е пречката това да се случи. Московски твърди, че дружествата не могат да се слеят, защото това противоречи на либерализационните пакети, които страната ни е приела от Европейския съюз. Все пак транспортният министър заяви, че двете компании може да се обединят в един холдинг. "Обмисляли сме го. Съществува като вариант, но би помогнало единствено за организационно управление на двете компании", каза той.

За борба с кражбите няма нужда от стратегия, нужна е борба всеки ден, убеден е Московски във връзка с редовните кражби на гориво от БДЖ.

От своя страна думата в дискусията за бъдещето на БДЖ взе и неговият директор Владимир Владимиров. Той реши да постави акцент върху инвестиционната политика на БДЖ. Целта, според Владимиров е да бъдат закупени между 15 и 30 мотрисни влака и 30 шинобуса. "Паралелно ще бъде направена мащабна инвестиция към депата, за да се осигури поддръжка на тези нови влакове и в същото време ще бъдат подобрени условията на труд. Минималната инвестиция, която ни е необходима, е 210 млн. лв. , голямата е 430 млн. лв.", заяви директорът на БДЖ.

Владимиров посочи, че в зависимост от това дали ще проведем успешно преговорите с кредиторите за разсрочване на задълженията на БДЖ, сумата може да варира между 130 млн. в оптимистичния вариант и 300 млн. в по-песимистичния. "С тази програма се предвижда развитие на информационните технологии на железницата. 16 IT платформи ще бъдат въведени в товарни превози и 8 в пътнически. По този начин ще се доведе до мащабна модернизация на БДЖ", добави директорът на БДЖ.

От своя страна Минчо Ламбрев, генерален директор на НКЖИ посочи, че през последните години в НКЖИ са се направили много приватизация, а персоналът е паднал с една четвърт. "По-малко сме от 12 000 души, а бяхме 16 000", оплака се той. "Ще се опитаме да се договорим с общините, тъй като разходите за нас са непосилни. Получаваме един и същ бюджет всяка година, а заплатите нарастват", добави Ламбрев.

actualno.com

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]