Летище София бележи ръст

Като летищен оператор през първата половина на годината имаме 42 млн. лв. приходи, което е 35% ръст в сравнение със същия период на миналата година. Прогнозата ми за деветмесечието е този резултат да се увеличи още като ръстът се дължи на въвеждането на нови такси – такса “Сигурност” и такса “Шум”, както и на увеличения трафик. С 9,4% до 3,5 млн. е нараснал броят на пътниците, а с 4,7% – на самолетите в сравнение с предишната година.
Приходите ни като търговско дружество – от продажба на алкохол, парфюмерия и други стоки, се повишават с 1,4%. Като наземно обслужване обаче все още не можем да достигнем нивата от 2013 г. заради това, че най-големият превозвач – “България Ер”, премина към друга фирма за наземно обслужване – “Суиспорт”.
От авиокомпаниите, които оперират на летище София, с много сериозен темп се развива нискотарифната “Уиз Ер”, която вече има четвърти самолет в България и предлага полети до Копенхаген и Малмьо. “Ер Сърбия” вече лети всеки ден до Белград, а италианската “Мистрал” откри наскоро сезонна линия до Катания. Големите авиокомпании “България Ер”, “Луфтханза”, Турските авиолинии, полската ЛОТ увеличиха честотите си по обслужваните от тях линии, а от 1 октомври всеки ден има полет на Катарските авиолинии по маршрут София – Букурещ – Доха.Това увеличение на полетите се дължи и на нашата гъвкавост при договаряне на таксите. Например за периода от 1 юли 2014 до края на 2015 година предлагаме редица отстъпки, за да стимулираме авиокомпаниите да откриват нови редовни линии.
Така че имаме сериозна програма, която ще увеличи още повече капацитета на летището и ще подобри приходите и печалбата от всички дейности с около 15%, което ще ни позволи да изпълним инвестиционната си програма със собствени средства, без външно финансиране.
В нея на първо място се предвижда да направим разширение на антиобледенителната площадка за самолетите на стойност 5,5 млн. лв. Сегашният капацитет не е достатъчен и през зимата, при лоши атмосферни условия, самолетите закъсняват.
Другият проект е да подобрим скоростната пътека за рулиране, което ще намали времето за рулиране на самолетите и разходите им на гориво. Това ще ни струва около 7,5 млн. лв.
От 14 ноември 2013 г. летището въведе категория за кацане, при която минималната видимост е 75 метра. На този етап няма да правим допълнителни инвестиции в оборудване и обучения, за да приемаме самолети при пълна липса на видимост.
в. Труд /със съкращения/
 
Още инфо:
Швейцарският авиопревозвач Swiss International Air Lines AG обяви, че включва в полетната си програма 22 нови дестинации в Европа, сред които е и София. По 16 от дестинациите, сред които и българската столица, полетите ще се изпълняват целогодишно. Сред новите точки, до които ще лети авиокомпанията от Цюрих, са още Неапол, Порто, Лайпциг, Дрезден, Любляна, Сараево, Загреб. Полетите до Палермо, Солун, Измир, Малта, Бриндизи и Сантяго де Компостела ще са само през лятото.
Източник: Infotourism.net
Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]

Въздушен транспорт

Летете пеша, бе!

Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично таксите за догодина. Ryanair ще преразгледа полетите си от София като маршрути и честотa Темата накратко Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично […]