Летище София е осъдено да плати 76 млн. лева за строителството на пистата

 

Летище София ще трябва да приготви почти 76 млн. лева след дългочакано решение на Софийския апелативен съд. Това ще се случи, ако кувейтско-саудитското обединение МАК/АДМАК, което е изградило новата писта, поиска от държавната компания 44 млн. долара, пише „Капитал”.  До тази възможност се стига след бавни процедури по отчуждаване на земя, дългогодишна неспособност или нежелание на двете страни да се разберат извънсъдебно, за да се намали сумата. Приходите на компанията за 2014 г. са в размер на 103,5 млн. лева, като печалбата е 5,25 млн. лева. При такъв темп ще са необходими 15 години за покриване на иска.  Договорът с кувейтско-саудитското обединение МАК/АДМАК за изграждане на новата писта и съпътстващи работи е подписан на 14 март 2003 г. Уговорената цена не 52,9 млн. долара без ДДС. Съгласно споразумението, при спор страните ще се обръщат към Международния арбитражен съд към Международната търговска камара – Париж.  Проблемите започват със забавянето на процедурите по отчуждаване на терените за пистата, която е готова през втората половина на 2006 г. Част от извършената работа не е заплатена на изпълнителя. Затова той се обръща към съда в Париж. Летище София от своя страна излиза с насрещни претенции. Съдът признава почти всички искове на кувейтско-саудитското обединение.  За да се стигне до изпълнението на решението, то трябва да премине и през българската съдебна система. Първо Софийски градски съд (СГС) призна допускането на изпълнението, а през изминалата седмица решението на СГС беше потвърдено и от Софийски апелативен съд.  Решението на апелативния съд подлежи на обжалване пред Върховния касационен съд в едномесечен срок. Ако летището реши да обжалва и иска да спре изпълнението, ще трябва да депозира като гаранция цялата присъдена на МАК/АДМАК сума и да чака думата на върховните съдии дали ще допуснат въобще делото за разглеждане. Ако то бъде допуснато, от летището ще трябва да внесат и 2% такса върху присъдената сума, за да може да бъде разгледан казусът по същество. Ако загуби, ще загуби и таксата. При варианта на спечелване а делото от Летище София, МАК/АДМАК ще носят отговорност за нанесените вреди.

 

Източник: topnovini.bg

http://www.sofia.topnovini.bg/node/635144

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]