„Летище София“ се разведе с „Авиора“

 

Летище София " е прекратило договора си с юридическата кантора "Авиора консулт". Неин собственик е адвокат Александър Ангелов, същият, за когото банкерът Цветан Василев съобщи, че именно през него депутатът от ДПС Делян Пеевски е поискал да му се прехвърлят безвъзмездно пакетите от акции на БТК, двата мултиплекса, "Дунарит" и "Петрол" и след отказ е последвало срутването на КТБ.До този контракт се стигна покрай арбитража, заведен срещу държавното дружество от арабския консорциум МАК/АДМАК, които построи новата писта на най-големия ни международен аеропорт. До такова дело се стигна заради взаимни претенции около плащанията по проекта. То бе изгубено окончателно от българската страна през 2012-а и по него тя бе задължена да плати 26.8 млн. щ. долара, плюс 7 млн. долара лихви, 390 хил. долара, представляващи частта от депозита за арбитражни разноски, и близо 5 млн. паунда разходи на ищците. Арбитражът присъди също така летището да върне незабавно на МАК/ АД МАК предоставените две гаранции, издадени от Gulf International Bank B.S.C., всяка за сумата от 5 297 300 долара. Така се наложи то да си търси защитник. Това обаче стана след една доста странна процедура за договаряне без обявление, открита на 28 декември 2012-а. "Налице е фактическа и правна сложност по делото и съществен материален интерес за "Летище София ". Необходимо е подробно запознаване с цялата преписка. Следва да се направи подробен анализ и избор на възможните линии на процесуална защита. Всичко това налага в най-кратки срокове избор на процесуален представител за защита на интересите на "Летище София ", се посочваше противоречиво в мотивите за избора на този вид слабо прозрачна процедура.В крайна сметка бяха поканени "Камбуров и партньори", "Георгиев, Тодоров и ко" и "Авиора консулт". Първите две кантори са добре познати у нас и разполагат с опит в арбитражните дела. Те обаче бяха пренебрегнати за сметка на все още неособено известната тогава "Авиора консулт". Решението, че тя е победител, бе взето на 9 януари 2013-а, а на 15 февруари бе сключен и договорът.По принцип, за да може едно чуждестранно арбитражно решение да влезе в сила на територията на България, е необходимо да бъде признато от български съд в триинстан-ционно производство по т. нар. екзекватура. Две отинстанциите вече потвърдиха решението на арбитража. По информация на "БАНКЕРЪ" на 17 октомври и последната инстанция – Върховният касационен съд, се е запознал с казуса и се очаква неговото окончателно становище по случая. Интересното обаче е, че контрактът с "Авиора" е прекратен по взаимно съгласие още на 6 ноември 2015-а и е приключил на 22 февруари 2016 г., когато е извършено и последното плащане. Едва сега обаче от софийското летище съобщават официално за "развода" със своя защитник. От общо 610 хил. лв. без ДДС, разписани в контракта, кантората на Александър Ангелов е получила 258 хил. лв. (без ДДС), с които са овъзмездени 42.3% от изпълнението на договорените с държавната компания отношения. Доколко оправдани са дори тези харчове, е отделен въпрос. Но, според юристи, е въпрос на време аеропортът да "олекне" и с още около 80 млн. лв., след като и Върховният касационен съд потвърди решението по арбитража с МАК/АДМАК."Авиора консулт"' е основана през 2009-а с едноличен собственик Александър Ангелов. В борда на кантората са бащата на Ангелов – Параскев Па-раскевов, и адвокат Гено Андреев. Параскевов е бивш кадрови офицер на Държавна сигурност. Той е бил заместник-директор на Националната следствена служба от 1968 до 1992-ра, а след това секретар на МВР, наблюдаващ Националната следствена служба по времето на Жан Виденов. Гено Андреев пък е син на бившия заместник-директор на НСС и заместник-министър на вътрешните работи в кабинета на Станишев – Румен Андреев.

http://www.crossdisplay.bg, 02.12.2016г.

Воден транспорт

„Vera Su“ ще бъде възстановен и продаден на търг

Vera Su“ ще бъде възстановен и продаден на търг. Това заяви министърът на транспорта Христо Алексиев на брифинг в Министерския съвет. Той каза още, че разходите по спасителната операция на […]

Воден транспорт

Галина Василева: За оставащите 2 години от трябва да бъдат усвоени 50% от финансовия ресурс на ОПТТИ

Навлизаме в последните две години от изпълнението на програмен период 2014 – 2020 г., през които трябва да бъде усвоен 50% от бюджета на програмата или около 2 млрд. лева. […]

Симеон Ананиев
Автомобилен транспорт

Експерти: Основната причина за трагедията на АМ „Струма“ не трябва да се търси в състоянието на пътя

Основната причина за тежката катастрофа на автомагистрала „Струма“ не трябва да се търси в състоянието на пътя. Това заяви председателят на Браншова асоциация „Пътна безопасност“ проф. д-р инж. Румен Миланов в […]