„Летище София“ се разведе с „Авиора“

 

Летище София " е прекратило договора си с юридическата кантора "Авиора консулт". Неин собственик е адвокат Александър Ангелов, същият, за когото банкерът Цветан Василев съобщи, че именно през него депутатът от ДПС Делян Пеевски е поискал да му се прехвърлят безвъзмездно пакетите от акции на БТК, двата мултиплекса, "Дунарит" и "Петрол" и след отказ е последвало срутването на КТБ.До този контракт се стигна покрай арбитража, заведен срещу държавното дружество от арабския консорциум МАК/АДМАК, които построи новата писта на най-големия ни международен аеропорт. До такова дело се стигна заради взаимни претенции около плащанията по проекта. То бе изгубено окончателно от българската страна през 2012-а и по него тя бе задължена да плати 26.8 млн. щ. долара, плюс 7 млн. долара лихви, 390 хил. долара, представляващи частта от депозита за арбитражни разноски, и близо 5 млн. паунда разходи на ищците. Арбитражът присъди също така летището да върне незабавно на МАК/ АД МАК предоставените две гаранции, издадени от Gulf International Bank B.S.C., всяка за сумата от 5 297 300 долара. Така се наложи то да си търси защитник. Това обаче стана след една доста странна процедура за договаряне без обявление, открита на 28 декември 2012-а. "Налице е фактическа и правна сложност по делото и съществен материален интерес за "Летище София ". Необходимо е подробно запознаване с цялата преписка. Следва да се направи подробен анализ и избор на възможните линии на процесуална защита. Всичко това налага в най-кратки срокове избор на процесуален представител за защита на интересите на "Летище София ", се посочваше противоречиво в мотивите за избора на този вид слабо прозрачна процедура.В крайна сметка бяха поканени "Камбуров и партньори", "Георгиев, Тодоров и ко" и "Авиора консулт". Първите две кантори са добре познати у нас и разполагат с опит в арбитражните дела. Те обаче бяха пренебрегнати за сметка на все още неособено известната тогава "Авиора консулт". Решението, че тя е победител, бе взето на 9 януари 2013-а, а на 15 февруари бе сключен и договорът.По принцип, за да може едно чуждестранно арбитражно решение да влезе в сила на територията на България, е необходимо да бъде признато от български съд в триинстан-ционно производство по т. нар. екзекватура. Две отинстанциите вече потвърдиха решението на арбитража. По информация на "БАНКЕРЪ" на 17 октомври и последната инстанция – Върховният касационен съд, се е запознал с казуса и се очаква неговото окончателно становище по случая. Интересното обаче е, че контрактът с "Авиора" е прекратен по взаимно съгласие още на 6 ноември 2015-а и е приключил на 22 февруари 2016 г., когато е извършено и последното плащане. Едва сега обаче от софийското летище съобщават официално за "развода" със своя защитник. От общо 610 хил. лв. без ДДС, разписани в контракта, кантората на Александър Ангелов е получила 258 хил. лв. (без ДДС), с които са овъзмездени 42.3% от изпълнението на договорените с държавната компания отношения. Доколко оправдани са дори тези харчове, е отделен въпрос. Но, според юристи, е въпрос на време аеропортът да "олекне" и с още около 80 млн. лв., след като и Върховният касационен съд потвърди решението по арбитража с МАК/АДМАК."Авиора консулт"' е основана през 2009-а с едноличен собственик Александър Ангелов. В борда на кантората са бащата на Ангелов – Параскев Па-раскевов, и адвокат Гено Андреев. Параскевов е бивш кадрови офицер на Държавна сигурност. Той е бил заместник-директор на Националната следствена служба от 1968 до 1992-ра, а след това секретар на МВР, наблюдаващ Националната следствена служба по времето на Жан Виденов. Гено Андреев пък е син на бившия заместник-директор на НСС и заместник-министър на вътрешните работи в кабинета на Станишев – Румен Андреев.

http://www.crossdisplay.bg, 02.12.2016г.

Автомобилен транспорт

Михаил Рангелов, главен редактор на Транспортал: За Украйна ще има план за възстановяване след войната, България задължително трябва да се включи в него

След приключването на войната в Украйна ще има нов план „Маршал“ за възстановяването на разрушенията. Средствата ще бъдат много големи и политиците в България задължително трябва да ни включат в […]

ЖП транспорт

ЕК одобри Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027

Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 беше одобрена днес от Европейската комисия. Това е първата голяма инфраструктурна програма за България, която е приета от Европейската комисия. Бюджетът на програмата е приблизително 1.61 […]

Воден транспорт

Турция вдига петкратно таксите за кораби през Босфора, транспортният министър с остра реакция след сигнал от бизнеса

България има само десет дни за реакция срещу решението на Турция да вдигне петкратно таксите за преминаване през Босфора, коментира пред Транспортал Стоян Новаков, бивш транспортен заместник-министър в правителството на […]