Обещанието за времепътуване от 3 часа София – Бургас е или шега, или проява на некомпетентност на ръководството на БДЖ, категоричен бе главният редактор на „Транспортал“ Михаил Рангелов при гостуването си в телевизия „Блумбърг“. Според него в най-добрия случай при извършване на всички ремонтни и рехабилитационни дейности след около 10 години може да се постигне време от 4-4,5 часа, обясни той. Причината е, че обявената скорост от 160 км/ч важи само за прави участъци от инфраструктурата, но в останалата част където има кривини тя се намаля до 100 км/ч.
В обществото има консенсус за нуждата от нови вагони и мотриси, важното е обществената поръчка да бъде максимално прозрачна и да не останат съмнения за корупционни практики. Според Рангелов в момента системата на обществните поръчки в БДЖ не покрива добрите практики.
„Основното ми притеснение за поръчката е, че няма осигурено финансиране за новата техника. Ръководството на БДЖ ще трябва да тегли заем, а при тяхната кредитна история в последните години много трудно ще се намери финансова институция, която да рискува“, обясни Рангелов.
Вижте повече във видеото: