Служебният транспортен министър Христо Алексиев е разпоредил прекратяване на рамковите споразумения за строителство в НКЖИ, съобщи той самият при представянето на екипа и на приоритетите си. Засегнати са два консорциума на български компании, които са държали всички поръчки на компанията. „Считам, че е правилно всички компании да могат да участват в тези поръчки при максимална прозрачност и ясни процедури“, коментира министърът.
Най-засегнат от решението е консорциумът свързан с компанията „Водстрой“ – свързвана с депутата Делян Пеевски и закупена от „Хидрострой“ на бизнесмена Велико Желев. По неофициална информация консорциумът губи гарантирани поръчки за над 52 милиона лева.
БДЖ е в критична ситуация, коментира Христо Алексиев.
Не трябвало да се чака концесията на летище “София” да спаси БДЖ, защото докато тя се случи, дружеството може и да бъде обявено в несъстоятелност.
В Министерство на транспорта мислят за рефинансиране на дълга на БДЖ. Положението в БДЖ е много критично, призна Алексиев.
Мениджмънтът на дружеството не е решил ситуацията. Пътнически превози не е в състояние да изпълни графика си за 2017 поради липса на подвижен състав, мотриси и вагони. Нищо не е и направено, за да се предотврати тази ситуация.
Около един милион лева платило миналата година БДЖ за транспортиране на пътници с автобуси.
Мениджмънтът обаче не трябва да чака от държавата, а да има план за действие. Алексиев е поискал краткосрочен екшън план как БДЖ ще изпълни графика си за 2017.
Министърът обеща да няма реваншизъм към ръководствата на дружествата. Уволнения ще има, ако някой не си върши работата.
Трябва да се прегледа целият локомотивен състав, а трябва да се обявят поръчки и за наем на локомотиви.
Трябва да се действа, категоричен бе министърът.
Спешен ремонт на локомотиви и мотриси, иска още министърът. Трябва да има ясна концепция какво се случва с БДЖ, подчерта Алексиев. Дружеството трябвало да промени политиката си за привличане на клиенти.