Министър Московски: Няма да има съкращения в БДЖ

 

Кредиторите на жп компанията вече правели описи на сградите на жп превозвача

Парламентарната комисия по транспорт одобри бюджета на Министерството на транспорта за следващата година. Като цяло средствата за мегакомпаниите в сектора БДЖ, Национална компания "Железопътна инфраструктура" и "Български пощи" остават без съществена промяна. Финансовото министерство оряза само претенциите на ръководството на БДЖ за догодина да бъдат отпуснати 63 милиона лева за нови влакове. Вместо това на компанията се дават само 30 милиона лева – колкото получи и през тази година. След заседанието транспортният министър Ивайло Московски отговори на няколко въпроса на Клуб Z.

– Г-н Московски, има ли някакъв инвеститорски интерес към "БДЖ-Товарни превози"?

– В момента нямам актуална информация. Г-н Караниколов от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол вероятно има повече информация какво се случва.

– А вие последно какво знаете?

– Последно говорихме преди десетина дни. Нямаше опашка от инвеститори, които да искат да купят компанията. Така че…

– Наистина ли кредиторите на БДЖ в момента извършват опис на сградите на компанията?

– Да. Трудно е да постигнем разбирателство с тях. Това е нормално. Те вече ни чакат 7-8 години. Мисля, че нервите им за търпение и чакане вече са се изчерпали.

– От бюджета пари не могат ли да се намерят?

– Ние сме водили многократно разговори. На мен ми е обяснено, че при положение, че когато са теглени тезизаеми не е имало държавна гаранция, няма как да обременим данъкоплатците да погасят дълговете на железницата. Затова почнахме да търсим ресурс вътре в системата.

– Ще има ли съкращения на влакове и персонал в БДЖ?

– В момента нямаме такива теми.

 

Източник: http://clubz.bg, 13.11.2015г.

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]