До три години БДЖ ще бъде на печалба и компанията няма да има нужда от държавна субсидия, обеща транспортният министър Николай Събев при представянето на екипа си пред журналисти. Освен тримата досегашни зам.министри Илия Илиев, Стоян Ангелов и Владимир Върбанов бе представен и новият заместник с ресор съобщения Дилян Берковски.
Министър Събев представи и новото ръководство на БДЖ, както и плановете за реорганизация на компанията. Предвижда се сливането на холдинга и двете дъщерни дружества в едно дружество, което да бъде извадено на капиталовата борса до няколко години.
„Целта на Европа и в частност Зелената сделка е преминаването към по-ниско емисионен транспорт, какъвто е железопътния. Целта ни е да вдигнем сегашното участие на жп транспорта от сегашните 15% на 25-30%. И това не е само БДЖ, а всички железопътни превозвачи“, коментира проф. Йордан Мирчев, изпълнителен директор и член на УС на БДЖ. Той обеща, че компанията няма да е нелоялен конкурент и че при сливането счетоводствата на пътническите и на товарните превози ще бъдат разделени, за да се избегне кръстосаното субсидиране