БДЖ се води към умишлен фалит, заявиха от „Първи частен синдикат“ по повод скандалната процедура за ремонт на локомотиви, за която министърът на транспорта Ивайло Московски възложи спешна проверка на процедурата по ЗОП.
Процедурата на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД е с щедър бюджет от 4 082 400,00 лева без ДДС, а основната част от дейностите ще се извършат от служители на БДЖ, в халета на БДЖ и с резервни части на БДЖ. Фактурите обаче ще бъдат пратени и платени на предварително известна частна компания.
От Първи частен синдикат настояват всички дейности по техническо обслужване и ремонт на локомотивите да не „бъдат изнасяни“ извън поделенията на БДЖ, защото така се оскъпява услугата и се облагодетелстват частни фирми, приближени до управляващите, източване на трите дружества: „Холдинг БДЖ“ ЕАД; „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД; „БДЖ – Товарни превози“ ЕООД. Според профсъюза така държавните фирми се водят към ликвидация, фалит и разпродажба.