Най-големият проблемът на БДЖ е в ръководството

Социалният ангажимент на държавата минава през БДЖ и ръководството на компанията трябва да бъде от професионалисти, каквито  дружеството е имало, смята депутатът от БСП-Лява България Красимир Янков.
 
400 души блокираха влаковете край Карлово
17 яну 2015 12:32106 „В Конституцията е записано, че България е социална държава. Социалното в управлението минава и през тази услуга – социална услуга в БДЖ. Това, което направиха управляващите е лишаване на гражданите от тази услуга. Когато няма пари за повече заплати, за помощи, пенсии, то държавата частично изпълнява тази услуга –  да помага на хората в правото да стигат евтино до работните си места“, коментира той пред Bulgaria On Air.
 
По думите му дотация от държавата на железници има в много европейски страни. 
 
„Ако погледнем БДЖ, то нещо става с управлението на железниците. Проблемът на БДЖ в момента е ръководството. Иначе мотивацията на самите служители я има. Въпросът е, че това касае хиляди граждани и държавата не бива да абдикира“, добави той. 
 
Според него политическата ситуация в момента е такава, че вече има натрупване на напрежение в много социални сфери заради управлението. 
 
Красимир Янков посочи още, че промените в Закона за енергетиката, според които съставът на ДКЕВР ще се избира от парламента, са в правилната посока. 
 
„Така ще се гарантира прозрачност при избора и ще има възможност чрез политически и граждански консенсус да се избере най-добрият специалист. Въпросът е обаче с какво мнозинство ще бъде избран председателят на Комисията. Това, което БСП предлага е шефът на ДКЕВР да се избира с подкрепата на 2/3 от депутатите или 160 гласа“, обясни социалистът. 
 
По повод на предложението на АБВ към БСП за общи кандидатури на местните избори през есента, Янков заяви, че е трудно да се преговаря с партия, която само на думи е в лявото пространство.
 
Източник: Dnes.bg
 
Градски транспорт

БТПП се включва в проект за изграждане на градска железница в София

Българска търговско-промишлена палата (БТПП) се включва в проекти за изграждане на градска железница в София, подобряване услугата в крайградските райони на столицата и скоростни ЖП връзки. Проведе се среща между […]

Автомобилен транспорт

Въпреки COVID-19: Заплатите на шофьорите в столичния транспорт скачат с 10%

„Продължава изпълнението на споразумението, прието през 2019 г., за увеличението на заплатите на работещите в градския транспорт от 1 март 2021 г. с 10%“. Това бе потвърдено на среща между […]