Николай Събев ги уволни за източване на БДЖ, Гвоздейков ги назначи да спасяват пощите

Филип Алексиев, вицепремиерът Мария Габриел, посланик Кенет Мертен и министър Георги Гвоздейков валидират марка
Филип Алексиев, вицепремиерът Мария Габриел, посланик Кенет Мертен и министър Георги Гвоздейков валидират марка

Михаил Рангелов

Целият управленски екип на БДЖ, уволнен от първото правителство на “Продължаваме Промяната” заради източване на компанията, вече е назначен да управлява официално „Български пощи“, показа проверка на Транспортал.

Тройката Григорий Григоров, Филип Алексиев и Велик Тонев – Председател на УС, Финансов директор и Прокурист на дружеството вече са съответно Зам. Министър на транспорта, изпълнителен директор и зам.изпълнителен директор на „Български пощи“. Друг от началниците в БДЖ – директорът на Товарни превози по времето на Григоров Иван Личев, вече е финансов директор на „Български пощи“. Назначаването на Личев е станало след 5 април, когато Филип Алексиев уволни дотогавашния финансов директор Васил Любомиров.

Григоров беше освободен от служебния министър Георги Тодоров, а Тонев, Алексиев и Личев бяха освободени няколко месеца по-късно от новия министър Николай Събев.

„Когато бях назначен за изпълнителен директор на БДЖ заварих тотална анархия и източване на БДЖ“, обяснява пред Транспортал проф. Йордан Мирчев. „Всичко, което имаше възможност беше нарязано на скрап, включително материални активи, които бяха напълно годни и използваеми. Под всички договори за продажба на скрап стоеше подписа на прокуриста Велик Тонев. Финансовият директор Филип Алексиев пък взимаше няколко заплати едновременно – и като финансов директор на холдинга, така и като финансист на „Пътнически превози“. Освен това си беше сложил клауза в договора, че ако бъде освободен трябва да му бъдат изплатени над 30 заплати. Заварих куп смущаващи обществени поръчки и договори, както и сключени договори, ощетяващи компанията в областта на товарните превози. Всичко това оформих като доклад, който бе изпратен на министър Николай Събев“, обясни Мирчев.

По информация на Транспортал нарушенията са пратени от транспортното министерство в ДАНС и финансовото разузнаване, но оттам следите им се губят.

Помолен да коментира преназначаването на уволнените от него началници на БДЖ в „Български пощи“ бившият министър Николай Събев иронично каза: „Може би съм уволнил ценни кадри. Може би трябваше да ги обезщетя с по 36 заплати. Явно не съм съобразил правилно.“

Вчера стана ясно, че проектът за цифрова трансформация на “Български пощи” за 101.6 млн. лв. отпада. Той беше част от Плана за възстановяване и устойчивост и беше предложен от правителството на Кирил Петков.

Това става ясно от решението за актуализиране на бюджетните линии по плана, взето на последното заседание на Министерския съвет в сряда.

Отпадането на инвестицията “е свързано с идентифицираната необходимост от нотификация по отношение на държавните помощи, която предполага дълъг процес на съгласуване със службите на ЕК, което ще доведе до допълнително забавяне на дейностите по тези инвестиции и риск за реализирането й в срок до месец август 2026 г.”, се обяснява в решението на Министерски съвет.

Въпреки това през юли държавното дружество бе подпомогнато с 50 млн. лева, като по този новото ръководство ще има сериозен ресурс за извършване на обществени поръчки.

За изминалата 2022 г. загубата на държавния мастодонт с малко под 3000 пощенски станции е 66.5 млн. лв. Приходите за 2022 г. са 206 млн. лв.

Спрямо предходната има спад, като тогава са били 233 млн. лв., а загубата – 13.7 млн. лв.

волга
Автомобилен транспорт

Автомобилът “Волга” възкръсна (СНИМКИ)

май 21, 2024

Русия се насочва към местното производство на автомобили, след като ембаргото ограничи сериозно вноса и присъствието на чуждестранни авто…