Опасно се бави строителството на жп линията до Бургас

 

Третият участък от жп линията Пловдив – Бургас е много рисков, това каза в Бургас министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова , предаде агенция Фокус. Министърът инспектира строителството на жп линията Пловдив – Бургас, един от основните проекти по ОП „Транспорт". Трите участъка струват общо 340 млн.лв., без ДДС. Първият участък Михайлово-Калояновец е въведен в експлоатация. „Вторият участък, който видях, Стара Загора – завой Зимница, строителните работи са извършени на 98%, предстои сигнализация и контактната мрежа като помолих изпълнителите до 3 дни да ми представят актуализиран график за извършване на тези дейности, тъй като те са много сложни, от гледна точка на координацията, изисква се координация с НКЖИ, БДЖ, всички други товарни превозвачи. По този участък няма риск и той ще бъде въведен в експлоатация до края на тази година, както ме увери изпълнителят", коментира министър Ангелкова. Тя посочи, че идва от проверка на третия участък Церковски, Карнобатско – Владимирово, Бургаско. „Този участък е много рисков. Там установихме, че не се работи и сме поискали от изпълнителя актуализирана програма също в тридневен срок и среща с ръководството на италианската компания, тъй като следва да се уверим, че те ще засилят техните смени на работа, също така ще поставят на максимално голям брой групи от хора, които да работят едновременно, както и техника", разясни министърът. Тя припомни, че срокът на този участък е бил удължаван с една година, до 6 ноември 2014 г. „Ако те не приключат оставащите дейности, които са сигнализация, контактна мрежа, гара Карнобат въобще не е започната работата, ние ще включим механизма за неустойките по договора и ако след плащането на неустойки те не се активизират и не продължат да работят, ще пристъпим към прекратяване на договора за този участък, тъй като на този етап прекратяването на договора ще минимизира риска от загуба на средства", каза министър Ангелкова. Тя припомни, че до края на тази година няма риск от загуба на средства, но до края на 2015 г. следва да бъдат удвоени 1.5 млрд.лв. „Това означава, че трябва да предприемем спешни мерки за всеки един от проектите, за да минимизираме и изцяло да нямаме никаква загуба на средства по ОП „Транспорт" 2007-2013 г.", посочи тя. Ангелкова посочи, че е възможно от есента да има нови по-високи цени на билетите за влак, но това все още не е решено окончателно. Също така тя посичи, че в началото на септември предстои среща в Брюксел на която да бъде договорено разрешение за отпускане на 600 млн. лв. държавна помощ за железнижите.

Източник: http://money.bg/news/id_1416346223, 25.08.2014г.

Въздушен транспорт

Владимир Каролев: Изборът на борд на директорите на летище „София“ е безмислен

Изборът на борд на директорите на летище „София“ е безсмислен, коментира пред Транспортал икономистът Владимир Каролев. Той бе класиран на трето място в конкурса на Агенцията за публични предприятия. На […]

ЖП транспорт

Правят повторна експертиза на релсите на гарата в Хитрино

Делото за трагедията в Хитрино отново влезе в съда, съобщава Нова телевизия. Апелативният съд във Варна прие да бъде направена повторна експертиза на релсите на гарата. Искането за това беше на защитата […]

Автомобилен транспорт

Въпреки предизвикателствата на 2020 FlixMobility се придържа към зелената си визия

Около 30 милиона FlixBus и FlixTrain пътници в световен мащаб през 2020 Нова хигиенна концепция, 162,000 литра дезинфектант използван на борда на автобусите и влаковете Tенденции в пътуванията през 2020: […]