Опасно се бави строителството на жп линията до Бургас

 

Третият участък от жп линията Пловдив – Бургас е много рисков, това каза в Бургас министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова , предаде агенция Фокус. Министърът инспектира строителството на жп линията Пловдив – Бургас, един от основните проекти по ОП „Транспорт". Трите участъка струват общо 340 млн.лв., без ДДС. Първият участък Михайлово-Калояновец е въведен в експлоатация. „Вторият участък, който видях, Стара Загора – завой Зимница, строителните работи са извършени на 98%, предстои сигнализация и контактната мрежа като помолих изпълнителите до 3 дни да ми представят актуализиран график за извършване на тези дейности, тъй като те са много сложни, от гледна точка на координацията, изисква се координация с НКЖИ, БДЖ, всички други товарни превозвачи. По този участък няма риск и той ще бъде въведен в експлоатация до края на тази година, както ме увери изпълнителят", коментира министър Ангелкова. Тя посочи, че идва от проверка на третия участък Церковски, Карнобатско – Владимирово, Бургаско. „Този участък е много рисков. Там установихме, че не се работи и сме поискали от изпълнителя актуализирана програма също в тридневен срок и среща с ръководството на италианската компания, тъй като следва да се уверим, че те ще засилят техните смени на работа, също така ще поставят на максимално голям брой групи от хора, които да работят едновременно, както и техника", разясни министърът. Тя припомни, че срокът на този участък е бил удължаван с една година, до 6 ноември 2014 г. „Ако те не приключат оставащите дейности, които са сигнализация, контактна мрежа, гара Карнобат въобще не е започната работата, ние ще включим механизма за неустойките по договора и ако след плащането на неустойки те не се активизират и не продължат да работят, ще пристъпим към прекратяване на договора за този участък, тъй като на този етап прекратяването на договора ще минимизира риска от загуба на средства", каза министър Ангелкова. Тя припомни, че до края на тази година няма риск от загуба на средства, но до края на 2015 г. следва да бъдат удвоени 1.5 млрд.лв. „Това означава, че трябва да предприемем спешни мерки за всеки един от проектите, за да минимизираме и изцяло да нямаме никаква загуба на средства по ОП „Транспорт" 2007-2013 г.", посочи тя. Ангелкова посочи, че е възможно от есента да има нови по-високи цени на билетите за влак, но това все още не е решено окончателно. Също така тя посичи, че в началото на септември предстои среща в Брюксел на която да бъде договорено разрешение за отпускане на 600 млн. лв. държавна помощ за железнижите.

Източник: http://money.bg/news/id_1416346223, 25.08.2014г.

Автомобилен транспорт

Директорът на Волво: Сделката за въглеродните емисии в транспорта е ключова за реорганизацията на автомобилното производство

април 9, 2024

“Изпълнението на схемата за ценообразуване на въглеродните емисии на ЕС за пътния транспорт е от съществено значение за разработването…