Шефове в железопътната инфраструктура с тайни бонуси извън заплатата

Шефове в държавната НК "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) получават допълнителни заплащания по граждански договори към компанията, стана ясно от получен сигнал в Сдружение "Журналисти за прозрачно управление". Поводът за бонусите са участие в екип за внедряване и управление на система за планиране и управление на ресурсите в НКЖИ. Той е реализиран по ОПТ за периода 2007-2013 година, като стойността му е 8,64 млн. лв. без ДДС.
По принцип е нормална практика екипът, участващ в реализирането на проекта да получава допълнителни възнаграждения, стига дейността им да не се дублира със задълженията им по длъжностна характеристика. Ненормалното обаче е участие на ръководни кадри от предприятието като например финансовия директор Джоанна Димитрова, която въпреки взетите бонуси от НКЖИ не участва на пресконференцията за представянето на проекта. Самата Димитрова дойде на ръководната позиция през декември 2009 година от "Кълвача газ". Компанията, която бе неофициален спонсор на ГЕРБ след тогавашните парламентарни избори получи ключови назначения в областта на жп транспорта. Неин кадър бе и председателят на УС на БДЖ в периода 2009 – 2013 година Владимир Владимиров.
Получаването на допълнителни възнаграждения по проекта бе потвърдено на пресконференцията в БТА от друг участник – директорката на дирекция "Стратегическо развитие и инфраструктурни проекти" Николета Стоянова. Според нея тези бонуси са съгласувани с транспортното министерство и по-специално контролният орган на Оперативна програма "Транспорт" (ОПТ) и са напълно законни. Тя обаче отказа да отговори дали Джоанна Димитрова е участник в проекта. Потърсихме коментар и от ресорния зам.министър Петър Киров, който отговаря пряко за оперативната програма, но той предпочете да ни затвори телефона.
Само ден по-рано на среща на транспортният министър Данаил Папазов с градската организация на БСП – София и независими експерти стана ясно, че НКЖИ е докарана до тежко финансово положение. Според генералния директор на компанията Милчо Ламбрев има забрана от ЕК инфраструктурни такси да се използват за заплащане на персонала и затова бонусите на редовите служители са премахнати. "Де факто сме изправени пред заплахата да не можем да вържем бюджета за заплати", призна Ламбрев. В същото време според информация на сайта Clubz.bg заплатата на Ламбрев е 3740 лева, а на споменатата финансова директорка Джоанна Димитрова – около 3000 лева.
"В сигнала, който получихме, има данни за още фрапиращи нарушения от ръководството на компанията", съобщиха от Сдружение "Журналисти за прозрачно управление". Те обаче ще бъдат оповестени след проверка и получаване на информация по ЗДОИ от транспортното министерство.

 

Източник: classa.bg

Въздушен транспорт

Владимир Каролев: Изборът на борд на директорите на летище „София“ е безмислен

Изборът на борд на директорите на летище „София“ е безсмислен, коментира пред Транспортал икономистът Владимир Каролев. Той бе класиран на трето място в конкурса на Агенцията за публични предприятия. На […]

ЖП транспорт

Правят повторна експертиза на релсите на гарата в Хитрино

Делото за трагедията в Хитрино отново влезе в съда, съобщава Нова телевизия. Апелативният съд във Варна прие да бъде направена повторна експертиза на релсите на гарата. Искането за това беше на защитата […]

Автомобилен транспорт

Въпреки предизвикателствата на 2020 FlixMobility се придържа към зелената си визия

Около 30 милиона FlixBus и FlixTrain пътници в световен мащаб през 2020 Нова хигиенна концепция, 162,000 литра дезинфектант използван на борда на автобусите и влаковете Tенденции в пътуванията през 2020: […]