Шефове в железопътната инфраструктура с тайни бонуси извън заплатата

Шефове в държавната НК "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) получават допълнителни заплащания по граждански договори към компанията, стана ясно от получен сигнал в Сдружение "Журналисти за прозрачно управление". Поводът за бонусите са участие в екип за внедряване и управление на система за планиране и управление на ресурсите в НКЖИ. Той е реализиран по ОПТ за периода 2007-2013 година, като стойността му е 8,64 млн. лв. без ДДС.
По принцип е нормална практика екипът, участващ в реализирането на проекта да получава допълнителни възнаграждения, стига дейността им да не се дублира със задълженията им по длъжностна характеристика. Ненормалното обаче е участие на ръководни кадри от предприятието като например финансовия директор Джоанна Димитрова, която въпреки взетите бонуси от НКЖИ не участва на пресконференцията за представянето на проекта. Самата Димитрова дойде на ръководната позиция през декември 2009 година от "Кълвача газ". Компанията, която бе неофициален спонсор на ГЕРБ след тогавашните парламентарни избори получи ключови назначения в областта на жп транспорта. Неин кадър бе и председателят на УС на БДЖ в периода 2009 – 2013 година Владимир Владимиров.
Получаването на допълнителни възнаграждения по проекта бе потвърдено на пресконференцията в БТА от друг участник – директорката на дирекция "Стратегическо развитие и инфраструктурни проекти" Николета Стоянова. Според нея тези бонуси са съгласувани с транспортното министерство и по-специално контролният орган на Оперативна програма "Транспорт" (ОПТ) и са напълно законни. Тя обаче отказа да отговори дали Джоанна Димитрова е участник в проекта. Потърсихме коментар и от ресорния зам.министър Петър Киров, който отговаря пряко за оперативната програма, но той предпочете да ни затвори телефона.
Само ден по-рано на среща на транспортният министър Данаил Папазов с градската организация на БСП – София и независими експерти стана ясно, че НКЖИ е докарана до тежко финансово положение. Според генералния директор на компанията Милчо Ламбрев има забрана от ЕК инфраструктурни такси да се използват за заплащане на персонала и затова бонусите на редовите служители са премахнати. "Де факто сме изправени пред заплахата да не можем да вържем бюджета за заплати", призна Ламбрев. В същото време според информация на сайта Clubz.bg заплатата на Ламбрев е 3740 лева, а на споменатата финансова директорка Джоанна Димитрова – около 3000 лева.
"В сигнала, който получихме, има данни за още фрапиращи нарушения от ръководството на компанията", съобщиха от Сдружение "Журналисти за прозрачно управление". Те обаче ще бъдат оповестени след проверка и получаване на информация по ЗДОИ от транспортното министерство.

 

Източник: classa.bg

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]