ПИМК пусна първи интермодален влак за Турция

товарене на жп превозвача ПИМК

ПИМК пусна интермодален влак по направление Пловдив – Турция. Той ще тръгва всеки петък от интермодалния терминал край Пловдив и в събота ще разтоварва в Черкезкьой, Турция. Оттам той ще потегля обратно за България и в неделя ще бъде обратно в терминала в Пловдив. Това съобщи пред “Капитал” Илиян Филипов, един от двамата собственици на ПИМК.

Компанията спечели концесията на терминала, намиращ се в района на гара Тодор Каблешков, през миналата година. Превозвачът ще го стопанисва за срок от 27 години през дружеството си “Терминали”, като компанията беше и единствен кандидат.

Влакове и ремаркета

“Има интерес от много турски фирми към влака”, заяви Филипов, като допълни, че за първия влак ще има товари на 5 компании и 20 турски ремаркета.

Влакът за Турция ще бъде товарен с по 34 ремаркета. “Това означава, че 34 ремаркета няма да се движат по пътищата”, каза Филипов, като концепцията на блок-влаковете, които са много популярни в Европа, е да облекчат трафика по пътищата и да се намалят вредните емисии. До седмица – две влаковете за Турция ще тръгват два пъти седмично от Пловдив.

Бъдещите планове на компанията предвиждат да се пусне и още един влак от Пловдив за Австрия, като той ще бъде с по 30 ремаркета, тъй като ще минава през Сърбия, където има ограничения за дължината на влака.

ПИМК ще развива блок-влака сама. През 2016 г. ПИМК инвестира и в жп транспорт, като създаде своя товарна железопътна компания – “ПИМК рейл”, като закупи локомотиви и специални джоб-вагони за ремаркета. Преди създаването на собствената си жп компания ПИМК работеха с жп превозвачи, като от 2015 г. направиха съвместен проект с DB Schenker и поделението на Deutsche Bahn в България “Ди Би Шенкер рейл България” за влак, свързващ Русе с Нюрнберг, минавайки през Румъния, Унгария и Австрия.

Концесия за изпълнение

Според решението на правителството от миналата година концесионерът на интермодалния терминал, построен по оперативна програма “Транспорт”, ще трябва да инвестира 15.1 млн. лв. От тях 2.23 млн. лв трябва да бъдат вложени през първите две години. Определено беше и фиксирано годишно плащане в размер на 60 хил. лв., както и променливо, което ще е за 10% от нетните приходи за всички дейности, свързани с ползването на терминала. Концепцията на терминала беше той да бъде изграден с европари и впоследствие да се намери стопанин, който да го оперира и да инвестира в нужната техника.

Договорът за строителство беше за 14 млн. лв., а изпълнител на проекта “Трейс груп”. Върху площ от 71 хил. кв.м са изградени площадки за товарене и разтоварване, за складиране на контейнерите, места за хладилници, административна сграда, митнически склад, паркинги за товарни и леки автомобили и КПП.

От ПИМК обясниха, че вече са закупили машина за товарене на влаковете, като е поръчана и нова, която трябва да заработи в края на април – началото на май. Отделно трябва да се построят и още 3 коловоза.

За компанията

“Пимк Рейл “ЕАД е железопътен превозвач, който организира транспорт на широка гама товари на територията на Република България. Създадената през Октомври 2015 година компания е член на Асоциацията на Българските Железопътни Превозвачи. Фирмата е логично продължение на амбицията на най-голямата транспортна компания за международен товарен транспорт в България “ПИМК”ООД за осигуряване на растеж в транспорта, по- добра интеграция между различните видове транспорт ,развитие на нови транспортни схеми, чрез които по-големи обеми от товари се придвижват съвместно до местоназначението си. Реализацията на този замисъл е организирането на международни , транзитно преминаващи през България блок-влакове по оста Европа -Азия. Жизнеността на такива инициативи се осъществява в тясно сътрудничество с фирми железопътни превозвачи от Европа и Турция , както и логистични компании и товародатели.

Изт: capital.bg
http://pimkrail.eu
http://www.pimk.eu/bg/

Автомобилен транспорт

Директорът на Волво: Сделката за въглеродните емисии в транспорта е ключова за реорганизацията на автомобилното производство

април 9, 2024

“Изпълнението на схемата за ценообразуване на въглеродните емисии на ЕС за пътния транспорт е от съществено значение за разработването…