Поредно съкращаване на излишни чиновници в БДЖ и продажба на „неоперативни активи”

Излишни чиновници ще бъдат съкращавани по план, заяви министърът на транспорта Николина Ангелкова, като заяви че смята да предприеме реформа в централната администрация, която по думите й е „много раздута в по-голямата си част, като няма да се пипа експлоатационния персонал, който е сърцето на холдинга“. Това ще стане с план за поетапно редуциране на ненужни служители, който трябва да е готов до сряда, 10 септември. Очаква се това да са „служители” назначени при предишното правителство.
 
 Ангелкова е забранила провеждането на ненужни обществени поръчки, освен това ще бъдат продавани неопeративни активи като товарни вагони. Вече тече процедура по оценка на вагоните. Това е поредния министър който ще продава „активи” създадени от някой друг, но няма план за ефективното им използване и печалба от тях. Може някой да „предложи” на министърката както предишния министър Папазов да продаде и сградата на БДЖ в центъра на София.
 
Предприемат се мерки БДЖ редовно да плаща задълженията към кредиторите – по около 3 млн. лв. всеки месец до края на годината, заяви в интервю за вестник „Стандарт“ министърът на транспорта в служебния кабинет Николина Ангелкова.
 
 Тя припомни, че задълженията на железницата към кредиторите са 600 млн. лева и определи състоянието на холдинга като „доста тревожно“.
 
Днес в Брюксел Ангелкова има среща с генералния директор на ГД "Конкуренция", на която ще бъде обсъдена нотификацията за отпускане на държавна помощ за БДЖ в размер на 170 млн. лв. С тези средства ще бъдат изплатени стари задължения, основно към германския кредитор KfW.
 
 „Ще преговаряме и за други мерки, които биха подпомогнали преговорите с кредиторите за разсрочване на задълженията, а защо не и за редуцирането им с някакъв процент“, допълни тя.
 
 „Това, което е важно и трябва да бъде отправено като послание от страна на "Холдинг БДЖ" и от министерството като негов принципал, е да покажем, че наистина сме предприели конкретни действия, които да покажат воля за изпълнение на ангажиментите към кредиторите. Една от тези мерки е редовното превеждане на главница и лихви към облигационерите – по около 3 млн. лв. всеки месец до края на годината, за да докажем някаква регулярност в плащанията“, разясни министърът.
 
 Държавната помощ от 170 млн. лв. обаче ще трябва да бъде заложена в бюджетите за следващите три години.
 
 „Тези средства ще бъдат глътка въздух за "Холдинг БДЖ" и ще създадат нормални условията за договаряне с кредиторите. А в дългосрочен план трябва да се мисли за една наистина сериозна реформа в железницата“, мотивира се министърът.
 
 Тя смята да предприеме реформа в централната администрация, която по думите й е „много раздута в по-голямата си част, като няма да се пипа експлоатационния персонал, който е сърцето на холдинга“. Това ще стане с план за поетапно редуциране на ненужни служители, който трябва да е готов до сряда, 10 септември.
 
 Ангелкова е забранила провеждането на ненужни обществени поръчки, освен това ще бъдат продавани неопeративни активи като товарни вагони. Вече тече процедура по оценка на вагоните.
 
 По повод промените в ръководството на "Холдинг БДЖ", където Николай Найденов смени Анелия Крушкова  в Съвета на директорите,  Николина Ангелкова заяви, че това е станало след анализ на финансовите показатели и на визията за управление. Ако е необходимо, ще бъдат предприети още промени в управлението на държавните транспортни фирми, заяви тя.
Източник: Investor.bg