Премахването на знаците преди камерите беше одобрено на първо четене от народните представители. След близо 2 часа дебати 165 депутати одобриха предложението да няма предупредителни табели за предстоящо заснемане. Със „за,, за промените гласуваха народните представители от ГЕРБ, БСП и „Обединени патриоти,,, а ДПС и „Воля,, избраха „въздържал се„. Измененията са включени в Закона за движение по пътищата , внесени от Цветан Цветанов и група депутати от ГЕРБ.
„В последните години има тенденция за нарастване на жертвите по пътя,,, каза Цветанов в защита на предложените промени по време на дебата. И допълни, че това означава, че имаме съществен проблем. Той посочи, че около 55% от смъртните случай са на селски пътища, близо 35 на сто по градските, а само 6% са на магистрали. По думите около 1180 души пък са спасени в периода 2009 -2012 г. Цветанов припомни, че предишни изменения предвиждат 50 на сто от събраните глоби да отиват във фонда, но когато приключи календарната година, средствата не остават в него и сметката се занулява. Това го правело и не особено ефективен, коментира той. Затова според него фондът трябва да се рестартира, за да може глобите да се инвестират и в превенция каквато е обучение на учениците по пътна безопасност .
За да имаме ефективен и реален контрол, не трябва да се поставят съответните пътни знаци предупреждаващи водача, каза комисар Бойко Рановски, началник на „Пътна полиция,, към ГД „Национална полиция,,. По думите му през годините, когато броят на загиналите е бил най-нисък, тогава пред мобилните камери за контрол на скоростта не са се поставяли пътни знаци. Той припомни, че са въведени в началото на 2015 г. заради тълкувателно решение, за да може да тръгне отново дейността. Според него спирането и съставянето на акт на място е бавна и тромава процедура, която не работи.
Преди да се стигне до второ четене на законопроекта, народните представители ще имат 5 дни, за да внесат свои предложения за изменения в нормативния документ.