През есента започва строежа на третия лъч на метрото

През октомври ще започне строежът на третия лъч на метрото. Изграждането ще стартира от най-трудния 7-километров участък между театър „Зад канала“ през центъра до кв. „Красно село“. Заради строителните работи вероятно ще се получи трафик в центъра, тъй като някои от ключовите участъци ще бъдат затворени.
 
Това се отнася до бул. бул. „Патриарх Евтимий“ между улиците „Граф Игнатиев“ и „Фритьоф Нансен“, около НДК (по „Патриарх Евтимий“ в отсечката между „Витоша“ и Петте кьошета) и по бул. „Георги Софийски“ (до Медицинска академия), пише в-к „Преса“.
 
„Надяваме се бъдещият строител да изготви работен проект с такава организация на движението, която да предвижда за минимално кратко време да се спира движението на автомобилите в тези участъци“, коментира инж. Стоян Братоев, който е шеф на „Метрополитен“.
 
По неговите думи няма да бъдат затваряни пътни платна при изграждането на четири от общо всички 7 метростанции от основният участък. Това се отнася за района на ул. „Житница“ в „Красно село“, на кръстовището на бул. „България“ и „Гешов“, при Орлов мост и театър „Зад канала“.
 
Тази седмица бяха отворени офертите за търга за избор на изпълнител за строежа на третия лъч на метрото. В конкурса са се включили 14 фирми и сдружения.
 
“Изпълнителите трябва да бъдат избрани до май, а договорите с тях ще бъдат сключени през юли”, обяснява Братоев. Той допълва, че те ще имат три месеца за изготвянето на работните проекти заедно със сроковете за изпълнение. 
Източник: Econ.bg
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]